tisdag 13 april 2010

soooooool :)

Hej alla söta!

Sorry för dålig uppdatering :( men jag skriver nu iaf ;)

Idag var jag hos barnmorskan igen, brukar gå varannan vecka, men efter att vi varit där förra veckan och mitt blodtryck hade ökat så ville hon kolla mig lite oftare. När jag vad där idag så hade mitt blodtryck ökat ytterligare.... INGEN PANIK! Men självfallet vill de kolla mig lite oftare nu så ska dit på torsdag igen och sen nästa vecka. Anledningen är ju just att chanserna att få havandeskapsförgiftning ökar ju om man är förstföderska eller väntar tvillingar. Symptomen är att man gått upp i vikt snabbt och mkt sista tiden, blodtrycket ökar och att man börjar släppa lite protein i urinet..... alla 3 punkter har jag nu gjort. Sedan kan det även vara ett tecken om man är väldigt svullen i fötter och fingrar, men behöver inte vara det. Så nu ska ni inte få panik :)

Och om det skulle vara så att jag har det så ska man bara vila och hålla det under uppsikt så barnen fortsätter växa som det ska. För annars kan det vara tecken på att moderkakan blir påverkad av det och då är det dax att sätta igång förlossningen... och det skulle vara tråkigt om det måste komma alldeles alldeles för tidigt tycker jag! Så vi håller tummarna att det inte ska behöva hända :)

Just nu är Älsklingen på jobbmiddag så jag sitter här hemma å tar det lugnt, äter nudlar som jag var TOK sugen på :) sov middag lite senare idag än vanligt, blev mellan 15-17 istället för 13-15, men lika gott sov jag för det :)
Innan dess så åt jag lunch i solen efter barnmorskan, jobbade lite och solade lite till. :) Är sååååå skönt på våran terass nu när våren börjar komma!

Och om allt går enligt planerna så kan vi hämta våra fina utemöbler på fredag weee, då skulle jag även vilja åka förbi Plantagen och köpa krukor och blommor och göra det fint :) Mys-pys! Så himla kul att ha en uteplats! Hoppas jag orkar sköta om den när jag har bebisarna också bara ;) får bli lättskötta blommor och lagom mkt så ska det nog gå bra! Blommorna måste tåla mkt sol dock, då den steker på terassen fram till 17-18 :) Det trista med våran terass nu är att vi inte kan göra egen trätrall till den då vi har så lite mellanrum mellan dörren och golvet :( 30mm, på lägsta stället....blir ju mkt billigare att göra själv...MEN vi måste tydligen köpa då de har byggt dörren så lågt. skit också! hehe Rådfrågade min brors kompis Togge som är byggare och han sa att det blir omöjligt att göra med den höjden till dörren....och det blir ju inte så snyggt att köpa ca hälften och göra den andra hälften själv..... :( man vill ju ha det enhetligt...men men det blir nog bra tillslut :)

nää nu ska jag äta klart och sen lägga mig i soffan och kolla på tv!

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Hej vännen.
    hoppas du klarar dig från havandeskapsförgiftning, vill ju att du å bebbarna ska må bra! tack för i fredags, var jättemysigt. får vi göra om snart. kul att ha en terass å sitta å sola på nu när du jobbar hemifrån :) vi har ju våran lilla uteplats men tvivlar på att vi kommer hänga där särskilt mycket då kidsen hänger där ute hela eftermiddagarna. men vi får väl se :) stooor kram till dig!

    SvaraRadera