torsdag 8 april 2010

Spjälsängarna är på plats :)

Go kväll!

I tisdagskväll kom våra efterlängtade spjälsängar från Heirloom äntligen hem till oss :)
Nu har vi fått upp båda och tvättat sängkläder och bäddat rent i båda två. Vi kommer ju som sagt börja använda endast en då de är extra stora och vi vill att våra små twins ska kunna ligga och gosa ihop sig i några månader innan de ska bli alldeles självständiga :) Men jag tycker att båda kan komma upp på en gång ändå, de ska ju ändå stå där sen :) Å vem vet, just våra tvillingar kanske inte alls vill sova i samma säng. Time will tell! Här har ni bilder på våra fina sängar och tillhörande nallar och kudde som vi köpt. mys pys!! :)



Har ännu inte fått upp något på väggarna, men det kommer :) Har lite olika wallies, dvs special klisterlappar med olika motiv på som gör det enkelt att ändra hur man vill ha barnrummet sen. Nu ska det ju vara mer som en barnkammare och sen senare kommer vi säkert få det rummet så barnen kan få det större rummet sen när det ska börja lekas massa! Och då är det ju skönt att slippa tapetsera om i rummet.  Måste även svänga förbi Panduro och fylla på lite färg så jag kan fixa tavlan där jag ska föreviga Marlenés vackra dikt :) Får bli nångång nästa vecka.
Sen ska jag beställa en text som man kan klistra upp på väggen i barnens rum, och det blir nog även en till vårt rum också, måste bara välja vilket citat som blir bäst.... i barnens rum lutar det mot "Det finaste vi gjort..." och ett hjärta efteråt. :) 

Idag var vi hos barnmorskan igen, allt såg bra ut, mitt blodtryck hade gått ner lite så jag ska dit nästa vecka igen bara för att hålla koll på det. Bebisarnas hjärtslag var 140 på B1 och 150 på B2. Magen mätte nu 35 cm och kurvan såg fortfarande bra ut :) Var förbi och köpte nya stödstrumpor då mina gamla är för små...nu har jag ett par i storlek 42-43, om det inte passar så kapar jag av fötterna ;) haha 

well well....ska försöka planera in en "baby shower" och även skriva en liten önskelista på saker som behövs :) Jag vet att alla mina underbara vänner så gärna vill det. :) Och det börjar bli dax innan jag inte kan röra mig längre.... ;)

nää nu ska jag gosa ihop mig med min kärlek här i soffan. Just nu är vi så där härligt sociala när vi sitter med en varsin dator i knät hehe :P

Ha en trevlig kväll!

Kramar

1 kommentar:

  1. Va fint du gjort Niniz!!!
    Som jag sagt, Du kommer bli en UNDERBAR mamma :)
    och en babyshower e på tiden :) Har ju massa ideér juu :)
    PUSS SÖT!!

    SvaraRadera