tisdag 6 april 2010

Jag ska visa er mina meloner....

Hej Alla Glada!

Och nu var påskledigheten slut, buuhuuu!! Jag har haft en super bra påsk, såååå skönt att vara långledig och kunna umgås massa med kärleken :) Vad har man gjort då? Fixat och donat hemma, fått upp lite mer saker i barnens rum, och lite lampor och även speglar och tavlor, varit på ikea, kollat film hemma hos Gaby å Erik, firat påsk hemma hos svärföräldrarna och fått massa godis och fint till B1 och B2, bla strumpor och supersöta mössor från Kristin :) Firat Nicklas lillasyster Emelie som fyller 15år, fått besök av mamma och pappa som köpt massvis med super fina kläder till bebisarna från Tallin, lite Bamse, lite Emil i lönneberga, från Fixoni och även finska märket Tutta. Tusen tack ännu en gång :) Igår träffade jag Sabina en sväng i Sollentuna C, sen kom kärleken och hämtade upp oss, sen lagade jag middag åt oss alla 3, och senare på kvällen körde vi hem Sabina. En mkt trevlig dag, hittade lite smått och gått till lyan också :) 

Imorgon går jag in i v.30, så här ser min mage ut nu :)




Inga bristningar ännu, *phew* men man ska inte ta ut segern i förskott, men jag hoppas hoppas hoppas att jag slipper :) men med tanke på att jag har runt 2 månader kvar, iaf minst 1,5 månad så kan det nog hända...*peppar peppar* Jag vill verkligen INTE!  :/ Räcker med att jag redan känner mig som Shrek, eller som Nicklas så fint påpeka igår, som Fiona, Shreks flickvän....Tack Älsklingen...det värmer att veta att du iaf fortfarande ser mig som en kvinna. hahahaha :)

Ni som fått höra mitt tjat om svullna fötter, vader och händer ska nu få se nått som får ett att tappa hakan.....nämligen en av mina fötter, och denna bild tog jag nyss, så tänk då på att hur sjukt svullen den ser ut att vara nu, så har jag gått max 20 steg här hemma....dvs....detta är en LITEN svullnad mot hur det kan se ut när jag har gått mer.... fast som sagt, nu för tiden så är de ju svullna redan när jag vaknar. Och här har vi bildbeviset. Ja man får skrika, och man får säga "Ursh va äckligt!" haha :)


nu till nått annat...Neo och Simba gillar att ha mig hemma...men mestadels tycker de att jag är rätt tråkig och de tycker att jag inte värdesätter dem som jag borde tror jag....Simba ligger mest i skötbädden nu igen när vi sagt åt honom HUNDRA gånger att han inte får ligga i vaggan hehe, men Lilla Neo försöker och försöker få min uppmärksamhet, fast han egentligen är tröttis och vill sova, men han vill ju gärna att jag ska ligga och sova och gosa med honom....så han tog saken i egna händer och sorterade sig själv som "Viktiga papper" i mitt fack här hemma...haha Sötnosen :) Ser inte det minsta bekvämt ut, han får ju knappt plats stackarn...


Men vad gör man inte för att få vara nära sin mamma när hon är tråkig och jobbar vid köksbordet? :)

Nää nu ska jag lägga lite sista krut på jobbet sen är det dax för lunch, en päronsplit och sol-lapning på terassen :)

Hoppas ni fått en bra start på veckan så här efter påsk och att ni inte lider av alldeles för mkt jobbångest. Tänk, ni slipper i alla fall vara halvt handikappade och väga 20 kg mer än normalt.... ;) alltid nått! 

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar