tisdag 30 mars 2010

Bebisarna har helt klart vuxit till sig :)

Go kväll! :)

Idag var vi som sagt på ultraljud igen. Jag gick in lite före medans Älsklingen letade efter en parkering. När jag kom in i den vanliga receptionen så sa hon att jag skulle gå mkt längre ner i korridoren idag och där skulle jag hitta ett annat väntrum som jag skulle gå till. Så jag gick dit.....i rummet sitter massa unga tjejer, UTAN gravidmage, det var nämligen drop in tiden på gyn-avdelningen. Jag kände mig som den där rosa elefanten som ingen nämner men alla ser ahahahaha :) Men sen kom kärleken och joinade mig, och då var han mer rosa än mig med tanke på att han var den enda med en penis. hehe :)

Allt såg super fint ut på ultraljudet, guuuud så det små liven rörde på sig och hade växt under de senaste 10 veckorna. Nu kunde hon tydligt se att det var två små gossar :) Vi såg inte riktigt på B1 men B2 var vänlig och visade oss sitt lilla paket :) B1 var 3,4% större än en "normal" ensam bebis i magen, så han är alltså en välgödd liten tvilling :) B2 var 8% mindre än det normala, men det var ingen fara enligt barnmorskan. :) det är 12% skillnad mellan dem och om det är mer än 20% så vill de göra fler kontroller, men när det är som nu är det inge fara alls :)
Nästa gång ska vi dit v.32 för ytterligare en tillväxt kontroll. *längtar*

Jag mår bra idag, men väldigt trötter som jag tidigare nämnde och svullen. Men lyckades somna när vi kom hem från barnmorskan och efter vi fått lite mat i magen. Så nu har jag invigt nya soffan med en tupplur. Lille Neo inviger den nu, innan har de varit rädda efter att leveranskillarna var här och skrämde livet av dem. :( Men nu är det tillbaka som vanligt igen mina så kissekatter :)

Ikväll har vi varit duktiga å tvättat och stackars krassliga älsklingen körde en repa med dammsugaren också. Får se om han jobbar hemifrån imorgon igen eller inte... blev iaf inge fotboll för honom med kompisarna, och eftersom vi inte har 6:an så kollar han via nätet :) Min lilla fotbolls toker!!

Nä nu ska jag glutta på "Cougar Town" och sen blir det sov dax. Hoppas hoppas hoppas jag slipper ligga vaken mellan 3-5 i natt igen :/

Massa kramar till er alla!

Ps. Tack mamma och pappa i förskott för alla bebiskläder ni köpt på er semester. :) Älskar er!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar