onsdag 17 mars 2010

Tvillingklubben

Nu är vi medlemmar i Tvillingklubben och har även varit på deras föräldrar utbildning för dem som väntar tvillingar, vi var yngst, och jag var även den enda som var över v.25 och fortfarande jobbade. Fick LAGOM sura miner från kursledaren.....ooops! MEN jag har nu sagt till igår att onsdagar och fredagar jobbar jag hemifrån, med start idag. Så nu tar jag mig en liten Cola paus och skriver ett litet inlägg här :)Utbildningen var intressant, men heeeela 4,5 timme. Jag tyckte inte bara synd om mig själv eftersom benen värkte och rumpan/svanken blev stel, jag tyckte synd om Nicklas som kämpande med att hålla ögonen öppna! :) Tur nog fick han i sig lite kaffe i pausen hehe. Min sötnöt! Vi blev som sagt medlemmar och köpte en tvilling amningskudde som även är perfekt att ha som stöd mellan knäna när man sover (testade i natt), och sedan 3 små böcker om att vänta tvillingar, en vardag med tvillingarna från dag ett till 6 års ålder och sedan en om att leva med tvillingar tills de blir ca 17 år. Det känns ju mil bort, men en vacker dag är vi gamla å våra bebisar stora :)Vi köpte även bröstvårtsskydd, hahaha sug på den va sexigt!Tycker så synd om männen, deras kära flickvänners bröst ska nu bli matmaskiner. Frågade Nicklas att han måste ju tycka det är lite olustigt, och han höll med om att allt prat om hur ungen ska suga på bröstet bäst, och svullna, ömma, såriga bröstvårtor inte riiiiktigt var hans cup of tea. haha KONSTIGT! :) Men vad ska man göra?! Nu har jag iaf super duper bra plast kupor som jag ska ha över mina tuttisar så de får skydd och luft samtidigt. plus att det finns ilägg nere i kanten som tar upp allt läckage. Super! Om inte informationen om detta var nog på mötet så fick även kärleken äran att ta hem allt på bussen själv i en stor genomskinlig påse gick han runt med 1 gigantisk amningskudde, 3 barnböcker och bröstvårtsskydd (som han försökte gömma på bästa sätt. hahaha :) Jag tog nämligen en kvälls fika med Anna och Sandra på söder efter utbildningen. Mkt trevligt må jag säga! :) Hann även köpa en fin sjal på Gina innan. hehe. Jag gillar butiker som har öppet till 20.00 :)

Nya sjalen :)

Hur mår "vi" annars? fötterna är fortfarande ömma å benen lika så :( svanken värker inte iaf, men hugger till lite obehagligt ibland. Börjar få lite mer sammandragningar när jag går fort, går i trappor, och liknande. Men annars går det fint! Vore skönt med våra nya sängmadrasser hemma NU dock så man slapp den där uppblåsbara sängen....är lite stel i ryggen känner jag. Och när jag ska upp på natten å kissa är det ingen lek. Jag måste se ut som Gollum som försöker ta sig upp/ner för berget ;)Vill passa på att vis och samtidigt ännu en gång tacka finaste Farmor för de super söta och fina lapptäcket hon har gjort till Nicklas gamla babykorg som vi ska använda i början, traditioner ska följas! det är fint tycker jag :) 
Här har ni en bild:
fiiiiin va? :)

Jag tycker den är super fin, och kommer passar perfekt i vårt sovrum där min amerikanska tavla hänger på väggen :) Och nu om det mot all förmodan skulle komma ut en liten flicka så är det även lite rött på filten :) Jag vet ju hur mkt både mormor och farmor vill att det ska vara en av varje i magen min hehe :)

nää, ska man ta och fixa lite lunch i magen snart?! Börjar bli dax. Men först lite mer jobb! Ser nu att jag måste ladda min lilla macbook också :)

Skriver mer sen, jag loooovar :)

Massa kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar