onsdag 24 mars 2010

Huvudet bultar och bankar :(

Hej hopp!

Igår eftermiddag kom huvudvärken smygandes och den höll i sig ända in på kvällen trots att jag tagit en Alvedon och druckit vatten :( ursh å fy! Och vaknade med huvudvärk imorse.....inge vidare alls faktiskt. men men, det vara bara hoppa upp ur sängen (läs: uppblåsbara madrassen som står i vardagsrummet) för på morgonen skulle de komma installatörer och sätta upp våran efterlängtade persienner. 08.30 skulle de komma, 07.30 dök de upp. Antingen är de sena eller tidiga...som bussar!! hehe. Har tagit en tablett på morgonen nu också och fått i mig frukost och kommit igång med lite jobb, men känner fortfarande hur huvudvärken bultar :( ursh ursh, svårt att fokusera när det är så minst sagt! Och idag lika som igår har jag både fötter och fingrar som ser ut som vattenmeloner......så ni kan gissa att det inte går fort att skriva detta inlägg, pekfingervalsen here I come typ! Fingrarna känns ungefär som om de har fryst till is och håller nu på att tina upp i värmen, vi vet alla hur den stickande känslan är....och sen ett plus att de är svullna också. LOVELY! näää gud så jag klagar det ska jag inte göra ;)

Igår kväll kom Milla å Jocke förbi en snabbis och hämtade upp lite flytt-inpackningspapper som de kommer behöva, sen lagade jag och Älsklingen Lövbiff med råstekt potatis och stekta grönsaker. Till de fanns det bea och tzatziki. MUMS! :) Sen var jag super sugen på att kolla på våran nyinköpta film "2012" som vi inte har sett ännu....dock somna jag efter 30 min. Nicklas sa att den var bra så jag får väl ta och se den nån gång själv när han är på fotboll hehe :) Så typiskt att man ska somna, men det var omöjligt att hålla upp ögonen helt enkelt! 
Idag klockan 16 ska vi till MVC igen, vanlig koll, sen på måndag ska jag till läkaren och sen på tisdag ska vi på det efterlängtade ultraljudet kl 13.00 :) åhhh då ska jag få se mina bebisar igen!!! weehoooo *lycka*

Här nedan har vi vår inköpta vagn som vi väntar på :) En Twin Nitro från Emmaljunga fast i svart. Vi har självfallet även köpt liggpåsar till! 

twinitro.bmp



Vill ha vagnen NUUUUU :) så man kan ha den här hemma å titta å klämma på :)

I helgen ska vi åka iväg och köpa våra spjälsängar till bebisarna. Vi har valt dessa från Heirloom, som har måtten 70 x 140 cm istället för 60x120cm. Och man kan ta bort alla sidor tillslut vilet gör att barnen kan ha dem till de blir 5 år ungefär. Och det är PERFA! :)


Vi kommer börja med att endast använda en av dem då de gärna vill ligga tillsammans när de är upp till ca 6-8 månader, sen får de en varsin. Men jag vill nog ändå sätta upp båda på plats så man vet hur rummet kommer bli sen :)

Ska bli så mysigt att börja inreda och pyssla där inne :) Dax att börja känner jag, snart orkar jag inte göra mycket alls, och med dessa svullna fingrar så KAN jag inte göra speciellt mycket heller längre fram :( så hurry hurry!!! hehe 


näää nu måste jag skvätta lite vatten i ansiktet och piggna till lite så jag kan jobba bort lite grejjer innan lunch nu.


Hoppas ni har en bra dag alla söta!


Så himla kul med era kommentarer!! :) Mer sånt tack! :)


kramar

3 kommentarer:

  1. haha,
    Tack för piken...

    NÖJD? ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin vagn! En sån vill jag också ha när det blir dags att skaffa en :) Fast då för En bebis :)

    SvaraRadera
  3. Btw! Nu när ni bor så nära mitt jobb så MÅSTE du komma och kolla dina ögon, tror verkligen att du behöver datorbrills.

    Du får halva priset på undersökningen ;)

    SvaraRadera