tisdag 30 mars 2010

Ultraljud idaaaaag :)

Tjo hej,

Lite nytt sen sist....Igår var jag hos läkaren, blev sjukskriven omedelbums på 50% start igår, och resterande 50% ska jag försöka jobba hemifrån. Vilket kommer funka bra, nån dag med 4 timmar på jobbet som max per vecka. Hur känns det? Både skönt och trist. Men min kropp behöver det verkligen, så nu kommer jag jobba 8-12 varje dag, denna vecka visar lite hur mkt man hinner med på de timmarna. Är ju lite svårt att på rakarm bara kapa 50% av ens arbetsuppgifter.... men men det ska nog bli bra. Jag ska vara hård. Får jag inte betalt för mer än 50% ska jag inte göra mer! ;)

Ultraljuds dax idag klockan 13, såååå underbart att få se dem igen :) Mina små beeebisar!! Är dock galet trött idag, vaknade klockan 3 och låg vaken till runt 5. så när klockan ringde vid sju var jag helt förstörd. :( fortfarande helt ur balans, så efter ultraljudet idag så bli den hem och vila! Älsklingen ska se fotboll hos en vän så då passar jag på att vila lite extra :) 

För ca 1 timme sen kom våran nya soffa!!!! :) SÅ FIN! Passar perfa, nu ska bara matta inhandlas, lite nya kuddar, tapet eller tavlor och sen upp med nya lampan nu när vi vet vart bordet kommer stå :) 

Älsklingen jobbar också hemifrån idag då han känner sig lite krasslig. Men han sitter här mittemot mig och jobbar ändå....sitter i telefon med en kollega och går igenom massa saker. JATTE lätt att koncentrera sig när han babblar och babblar å babblar.....Sitter han i sån här miljö varje dag??!! Jag är verkligen bortskämd med eget kontor på jobbet. men det är kul att ha lite sällis, men han skulle kunna dämpa sig liiiite dock haha :)

Nått annat nytt? joo jag matade min Herman som jag fick av Gaby i fredags igår, oj oj oj så stor han blev ;) Jag ska ge en Herman till Carina, Kristin och Mamma. Sen en till nån mer...hmmm vem ska jag utse? :) om 4 dagar är de redo att komma till sina nya hem... hehe 

Jag är stolt över att min Hermis fortfarande lever, Jag som dödar allt levande i min väg....jag borde fota mina påskliljor......bladen är gröna iaf, men de gula fina blommorna har torkat. haha jag som tycker att jag vattnat dem. hahaha Jag är värdelös ;) Stora gröna växter är mer min melodi, sånna som tål att stå i öknen för att sen få en rejäl skur för att sedan stå i öknen ett tag :) Och efter mina år utanför föräldrarnas hus har jag lärt mig hitta vilka som finns. Kan där med tillägga att jag inte köpte mina påskliljor i kruka själv, jag fick dem. 

nää nu blir det mer jobb sen hoppa in i duschen och åka till Mama Mia. weeee :)

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Spännande med ultraljud! :) om det blir nån mer film får du visa den sen :) tycker synd om dig med dina svullna lemmar... vi får mysa till det hos dig nån dag snart igen? nu e jag borta över påsken men nån gång nästa vecka?

    SvaraRadera
  2. Du är inte den enda! Jag har lyckats döda 3 av mina (Jesses f.d) 9 krukväxter. Om hon älskade dom så hade hon inte lämnat dom här åt ett så grymt öde, haha. jag kommer på mig själv typ en gång i veckan "jajuste, jag ska ju vattna blommorna" och sen dränker jag dom och känner mig duktig som kom ihåg det, haha.
    Men min Herman lever vidare, mirakulöst nog :)

    SvaraRadera