fredag 19 mars 2010

Bye bye Birger Jarlsgatan 111D

Här sjunger jag "I like big butts and I can not lie..." och dansar lite haha :) *skoja*
Simba gillar mammas nya "hylla" :)
Peace and.....
....baby-love :)

Idag var jag iväg och träffade mäklaren och min köpare för sista gången, nu har jag lämnat in nycklarna till mitt gamla så-kallade liv :) hur känns det? Känns super samtidigt som det känns lite vemodigt. Min lilla pärla ska bli nån annans. Mitt lilla sovloft som jag krupit upp till i 3,5 år nu....alla 1000-tals Singstar kvällar med tjejerna, de snabba taxiresorna ner till stureplan där många många MÅNGA timmar har spenderats på Soapbar. Vilka minnen :) Inte bara jag som hållit min lya kär utan även alla mina vänner som varit där och förfestat och haft det trevligt. Mi casa es su casa :) Vi måste ha en liten myskväll snart och tillsammans sörja förlusten av vår kära vän hehe :) Men det märkliga är att när jag och Älsklingen åkte ifrån pärlan igår så kollade jag på porten....och helt ärligt kändes det inte som att jag hade bott där i över 3 år. Märkligt det där....

Men nu är vi stolta ägare till en ny fin lya här i Silverdal. Vårat nya hem, där vi tillsammans ska bilda underbara minnen och bilda vår egna lilla familj!!!! :) SHIT, har nog fortfarande inte riktigt fattat att jag ska bli mamma, och inte bara till en liten knodd utan två :) här i Silverdal ska de bo tillsammans med mig och Nicklas å Kissekatterna, här sk de krypa för första gången, ta sina första steg, säga sina första ord, dra Simba i svansen hehe. Innan för dessa dörrar ska kärleken som redan blomstrar växa ännu mer, och 2 ska bli 4a :) eller 4a ska bli 6 egentligen! På tal om katterna så får Älsklingen smaka på envishet från katterna...nu när han ska lära dem att inte vara uppe på diskbänken och badrumsbänken och i handfatet på toaletten. hehe. De har en ganska så stark vilja och lyssnar inte så bra hehe, men det är rätt lustigt att övervaka dem när det håller på...

Nicklas: "Ner Simba, NER sa jag....MEH varför lyssnar du inte!?!" (Nicklas går fram några steg mot Simba och Simba hoppar ner)

30 sek senare.... (Nicklas vänder sig om...Simba hoppar upp igen...)

Nicklas:" men va feeen, varför är du så olydig Simba?! Ner sa jag, diiiiirekt!?"

10 min senare är Simba på bänken samtidigt som jag är i rummet...

Nicklas: "Låter hon dig vara här uppe?! Hjärtat du måste också säga till dem..."
hehe :) Tiden visar vem som är envisast, Nicklas eller Katterna. Jag vet vem jag tror vinner denna kamp. Men en eloge till Älsklingen som fortsätter kämpa :) Nu ska han bara få dem att mata sig själva, inte tappa någe päls och göra sina behov i toan och spola efter sig hehe :)

Nää nu är lunchen slut, Blev rester från i onsdags, Fläskfilé med champinjon och dijonsenap sås och ris, mkt mkt gott :)

Senare idag ska jag få besök av finaste Gaby och Lellie som ville komma över på en fika, men det blir nog inte förrens runt kl 16. Men ska bli trevligt! :)
Hoppas ni får en fin fin fredag och en ännu bättre helg! Jag ska pyssla i lyan som bara den, vill ju sätta igång med barnrummet nu jueeee :)
Massa kramar på er

4 kommentarer:

  1. Fina Nina, vilken underbar mage du har <3 Ni kommer att få en underbar start med era nya små familjemedlemmar i ert nya fina hem!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Hehe, blev nästan tårögd av att läsa det här inlägget. Tänk så mycket minnen den lägenheten rymde, och nu är det dags att skapa nya minnen i ett nytt hem, med nya huvudrollsinnehavare. Ett nytt kapitel som vi alla ser fram emot.
    Det var underbart att få träffa dig idag vännen, som alltid.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Madeleine Geidenstamlördag, 20 mars, 2010

    Hej vännen,
    åh vad kul att du la ut en länk på fejjan till din blogg, nu har jag läst ALLA inlägg o kollat på alla fina bildern! DU är SÅ FIN! Finaste gravida tjejen :) V. 11 gick för fort, vi kan väl ses nu i veckan? Puss puss!

    SvaraRadera
  4. Jag är så glad att du bor nära, nu kommer jag och min stora lurviga och grusiga vovve komma och hälsa på dig OFTA! (gulp säger Nicklas hahahaha) Men inte när det regnar ;)

    Vad sägs om en spelkväll någon dag snart? Sällskapspel tänker jag på då, typ monopol el nåt? SNEEEEELA?

    SvaraRadera