fredag 26 mars 2010

Lunch tajm!

Idag blev det Keldas Thaisoppa till lunch, pga totalt ointresse att ställa mig och laga lunch. Men den är god så jag klagar inte ;) Jag förstår att ni är mig nu evigt tacksamma för att jag delade med mig av en måltids bild, haha. Alldeles blek, osminkad, seg och glupsk ;) Kombinationen är enastående, håller ni inte med? :) hehe

Igår tog jag en sväng förbi stan på kvällen och fikade med finaste Sabina. Eller det blev iof en middag på ett fik, men ja ni fattar ;) Sen var vi en sväng förbi NK innan dem stängde och innan jaf skulle möta upp Älsklingen och sen åka hem. Iof ville Nicklas hem tidigare då han satt ensamen på en pub och drack en öl och väntade på mig. hehe meeeen vi ville till NK's barnavdelning och kika lite så han fick glatt vänta lite till. Men det gjorde han i alla fall i vårt sällskap. :) Hittade lite fint till barnkammaren, åååh jag är så sugen på att fixa till den nu nu nu NUUUUU!!! 
Denna otroligt söta kanin fick följa med hem och sedan pryda en av spjälsängarna :)
...det ska även denna lilla söta nallebjörn få göra :)
Och dessa suuuper fina grovstickade kuddar från Lexington. SÅ NINA! och då även såååå Ninas bebisar hehe :) En i vardera spjälis blir det.

Fick idag lite tråkiga nyheter ang. just spjälsängarna. De har blivit väldigt populära och det är nu 1 månads leveranstid :( NEEEEJJJJJ!!! Meeeeeen jag har nu kollat med butiken Bonti som tror att de ska ska få in en leverans om 2v, problemet verkar vara att det är Heirloom(tillverkaren) själva som har slut på lager av den. hmmm.. får se hur vi gör.
Sen har vi även fått reda på att sängen som redan är försenad nu är ännu mer försenad....Jekla Mio alltså!! eller jekla underleverantörer, men vi är Mio's kunder. Och jag sover inte många nätter till på den där uppblåsbara sängen.....Kan inte vara bra någonstans för min redan svullna och ömma kropp. :( Nu ska de i alla fall försöka så att vi får den innan påsk, men efter allt de lovat tidigare så tror jag på det den dagen jag ser sängen i lägenheten! En glad nyhet är i alla fall att våran soffa från Stalands äntligen kommit in och att vi får den på Tisdag morgon :)
 tyvärr är ju dock sängen något viktigare med tanke på att jag är lika stor som en normalt höggravid kvinna. Och min läkare skulle inte bli glad om hon fick höra att jag sover på en uppblåsbar madrass direkt...

men men... inte mkt att göra. Men självfallet ska vi klaga igen, för nu är det försening på försening. :(

Bjuder på en "dagens outfit", bara för att den är så gräslig, en typisk "jag är gravid så jag bryr mig inte"- outfit. Nicklas stora mjukisbyxor, och ett "vanligt" linne, dvs alldeles för litet för mig nu...hehe :) Skönt att få skutta runt så ibland hemma när man ändå jobbar hemifrån! Får ta och kamma till mig tills Nicklas kommer hem dock, annars blir det nog skillsmässa snart haha ;)

Passande dagens låttext snutt: "Hej mjukbrallan, inge mera vin..." hehe 

Gissa om Mams å Paps som var över en snabbis på fika fick sig ett gott skratt när de såg mig? :)
Svar: JA! hehe


Ikväll blir det tjejmys kväll hemma hos Leslie i Hammarbyhöjden. Lite Take-away mat, Let's dance och tjejsnack! Bra Fredagsmedicin enligt mig :)
Sen på lördag blir det tjejkväll hemma hos Malin, först skulle vi va hos Emma med hennes karl har blitt sjuker så vi fick snällt byta lokal, men lika trevligt ska det bli. Önskar dock att jag var piggare så man kunde följa med damerna ut i natten sen...Lär ju tyvärr inte hända :( Men ska bli super trevligt med massa kompis kvalitets tid denna helg! Plus att imorgon blir det 1-års kalas för lille söta Alvin :)

Nää nu ska jag sluta skriva på detta inlägg till och från och endast jobba :)

Ha en super bra fredag!!

Massa kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar