onsdag 9 mars 2011

at home again!

jahapp nu har man varit iväg och flängt i Borås under ett dygn. Åkte hemifrån i måndags vid halv tre, flyget gick halv fem till Göteborg. Därifrån vidare med flygbuss till Borås, checka in på hotellet, plugga, sova, äta hotellfrukost, ha en heldag i skolan med föreläsning och microlab, vänta på flygbussen till kl 18.17, flyget från Göteborg gick 19.55, hann med flygbussen från Arlanda som fick 20.50, så var hemma 21.35 ungefär igår kväll. SOM jag saknat mina små troll!!! Otroligt skönt att ta en paus måste jag också erkänna, kunna klä på sig det man vill utan att behöva tänka "näää den kommer ändå bli smutsig direkt av barnmat..." hehe. Men när jag ringde hem och fick höra dem "prata" i telefonen då smälte mitt mammahjärta. mina beeeeeebisar :) Största kärleken ever helt klart! :) Men nu är jag hemma igen och har fått massa morgon bebisgos, så nu undrar jag....när åker vi iväg igen? haha en weekend vore ju fantastiskt skönt. Tänk om pengar växte på träd? ;) Hade såklart hellre lagt de 1500:- som denna resa landade på och kommit iväg lite längre bort, typ london, barcelona, med kärleken eller med mina vänner :) Men men sånt man måste ta när man pluggar på distans. Får se om jag måste åka en gång till inför tentan eller om läraren fixar så vi i sthlm kan få göra det här nånstans. Vore ju nice. För annars bär det av till Borås igen den 3e Juni. Men det är en fredag så då kanske jag drar med mig hela familjen :) time will tell!

BTW så heter kursen "Textil materiallära", distans från Borås textilhögskola och den går på kvartsfart. Så nu vet du Lellie :)

Idag är det onsdag, dvs inte många dagar kvar innan jag får besök av massa underbara, galanta damer på lördag :) weeeee, heeeeelveteeeeee va kul vi ska ha! det har jag bestämt, bara så ni vet! hehe :) Måste bara fixa hit mitt singstar från Sabina så är saken biff! Nu ska vi ha den där singstar kvällen som vi inte fick till sist, och att jag är snorig och täppt i näsan? ja du det skiiiiiter jag i!! :P NU ska jag festa och umgås med fina vänner och GÅ UT!! Stockholms gator kommer inte vara säkra på lördag när vi kommer och våldgästar eller hur?! hehe. Grandma talking over here liksom hehe. "Akta så jag inte snubblar och råkar kasta käppen på dig unge man..." hahahaha hoppas ni hänger med på min otroligt låga morgon humor :P 

Saknar iaf alla er mina fina vänner ofantligt mkt och på lördag återförenas många av oss igen, taggade och stylade till max! :)

Puss på er alla

2 kommentarer:

  1. åhh så söta gossarna är! vad har hänt dessa veckor jag inte sett dom?! stora killarna ju! saknar dig och dom små liven! längtar tills på lör :)

    puss!

    SvaraRadera