torsdag 3 mars 2011

natten gick bättre än väntat.

Inga gallskrik i natt iaf, tack gode gud. Men eftersom lille Oliver spydde på kvällen och inte hann få i sig så mkt vatten eller välling innan han var så trött så han däcka för natten så var det ju bara för mig att väcka honom med jämna mellanrum och ge både vatten och lite välling....yaaay! Men vad gör man inte? Han har varit lite piggare här på morgonen iaf, och inte kräkts nått hittills *peppar peppar* Jag hoppas lillen kan få börja bli bättre nu, vårt lilla matvrak vill ju bara äta och må bra :) inte va kräkig!! Man bli så himla hjälplös som mamma, och det är så jobbigt att se de små liven vara så hängiga. Men samtidigt är man inte mer än människa och man blir dödstrött av detta kan jag lova. Och samtidigt så MÅSTE jag plugga, drar till Textilskolan i Borås på måndag till tisdag, lab på tisdag och då ska jag ha läst klart betydligt mkt mer än vad jag har och satt ihop min tyg-ordbok på 150st tyger. NÄR ska jag göra det, hinna? orka? bra frågor. men men får se till att fixa det I guess.... Aldrig kul med måsten när när man är kräksjuk och har kräksjuka barn, så liten som man själv känner sig och orkar inte röra en muskel och så har man en liten på 10kg som bara vill bli buren av mamma och bara blir sämre av att inte få behålla mat, ja då är det bara klä på sig supermamma dräkten och JUST DO IT! Så det är mitt nya motto i livet, Just do it! Det som inte dödar dig gör dig starkare! Indeed!

Detta är jag just nu, osminkad, dödstrött, sötsugen, bloggar istället för att plugga, drömmer om friska och varma dagar. STAY AWAKE!!!




1 kommentar:

  1. Nina min vän, vilken sann inspirationskälla du är! Jag kan knappt föreställa mig den pärs du gått igenom men ändå så tar du dig ur det. Du är så grym! En fantastisk tjej och alldeles underbar mamma.
    Saknar er nåt förfärligt men jag och Oliver måste bli ngt bättre först innan vi kan ses. Förresten, vad heter kursen du läser nu? Är nyfiken på den.

    Hoppas ni alla blir friska och krya snart!
    Pusspusspuss på er.

    SvaraRadera