torsdag 22 augusti 2013

Dag 47 av 70

Still on track!! Woohoo! Imponerar mig själv å det är ju kul! Btw.....Att pressa 12kgs hantlar i axelpress ger hemsk träningsvärk, just so you know! ;)

Nytt Whey inhandlats; Body Science "päronsplit", betyget blir Mums! Speciellt blandat med kesella och lite vatten! :)

Snart på jobbet efter en lämnarmorgon på dagis, mina prinsar är så stora å fina <3 Låg vaken i morse och kolla på Oliver som vid 5 somnade om i våran säng..,.. Åhhh kärleken värmer inombords! :)
Imorgon bitti flyger jag till Frankfurt för att gå på Tendence mässan på lördag, hemma sent lördag kväll igen. Kommer sakna mina prinsar, men jag gillar att resa och få nya erfarenheter. Denna resa gör jag helt själv också! *alltid lite läskigt och spännande samtidigt*

Trött tröttare Nina idag, hoppas finna energi ikväll till ett bröst å Triceps pass innan resan men formen ikväll får avgöra hur det blir. Idag lyssnar vi på kroppen lite extra ;)

Ha en grym dag, själv så har jag häcken full på jobbet, vart ska man börja!!?!?

Kraaaaaam

tisdag 20 augusti 2013

Dag 45 av 70

Vill man kan man!!! :) wooohooo go me, snart gått 50 dagar på min sockerfria challenge, Holy cow!

Men vägen mot målet är aldrig rak, man är inte mer än mänsklig. Som igår, ingen kvällsträning eftersom Nicklas var på fotboll, satt å jobbade och då kicka in. Suget efter en gigantisk godispåse eller typ Marabou chokladkaka x100. Jag såg godisar dansa regndansen runt mitt huvud!!! Jag kunde typ känna smaken i munnen. haha. men nope, har man bestämt sig så har man. Varför ha en challenge annars?! :) det är alla kolhydrater som triggar suget känner jag... men de behövs just nu. drar nog ner om en vecka eller två :) Stillade suget tillslut med typ 3dl osockrad Granola och lite turkisk yoghurt. Dvs inte yoghurt med Granola, utan ett BERG av Granola med en klick yoghurt haha

Men ny dag idag, startade med 35 min på löpbandet, hälften powerwalk och hälften intervaller ( HIIT) allt klart innan klockan 6! Go Nina GOOOO!

Btw, Sats medlem från och med Oktober!!! :) Kan bli en grym höst tror jag! Tack finaste Malin för specialpriset! <3 Dinner on the house soonish! :)

onsdag 14 augusti 2013

Dag 39 av 70

Ligger i sängen dagen är över. Äntligen !!!!! From igår kväll å framåt har dygnet varit kiss,bajs å piss!!! Men men! Jag lever, jag lär, jag går vidare :)

Dag 39 av 70, fortfarande på banan trots att hjärnspökerna börjar komma på besök :/ keep going woman, keep going!

Tur nog så sluta dagen bra iaf med ett bra träningspass! *litet lyckorus av välmående efter gymmet*

Sov dax.nyss

Natti natti :)

fredag 9 augusti 2013

Dag 34 av 70

Regnväder= Gröt med banan! :) Jupp så har min frukost sett ut nu efter träningen i 2 dagar. Höstkänslor i kroppen, men vad gör det när man snart fyller år å ska till Flooooooridaaaaa :) hehe

Utmaningen rullar på, både kost och träning tycker jag. Utesluter inget ur kosten denna utmaning så resultaten kommer ta lite längre tid, men jag känner att det händer saker och det är huvudsaken! Vet ej hur mkt skillnad i vikt då jag ej väger mig eller mäter mig. Jag kör på känslan och hur kläderna sitter! Å eftersom vi är på dag 34 utan snedsteg så måste jag säga att det går bra med den taktiken! :) Orkar inte fokusera på kg på vågen. Det kan antigen motivera en eller psyka en att ge upp. Så jag struntar helt i den! :)

Ikväll får jag umgås med mina fina vänner igen <3 Eventuellt om det kanske blir utgång också. Får se vad man är sugen på senare :) Ser fram emot kvällen iaf!

Ha en bra dag hörrni! :)

torsdag 8 augusti 2013

Dag 33 av 70

God morgon!

Jag är hungrig IGEN, mask i magen AB! Iof åt jag frukost kl 6 och klockan är snart 9... Men ändå. Jag åt en stor havregrynsgröt frulle med banan och proteinshake! Måste vara mask ;)
Tur att jag inte är rädd för att äta utan äter hellre mkt för att orka träna mer än tvärtom!

Igår kröp jag ner till axel & magpasset på kvällen. Sååååå trött efter en tokstressig dag på jobbet :( Yup back there again!MEN jag gick ner, körde i 45 min. Inte mitt bästa pass men bättre än inget :) Var ju trots allt planerat!

Imorse blev det PW/HIIT igen! Underbar känsla efteråt! :) Får se om det blir benpass ikväll eller imorgon... Time will tell. Man måste lyssna på kroppen också. Ikväll kanske den måste få sova vid niotiden :)

Dag 33 av 70 idag. Snart halvvägs! Mina största laster kostväg är banan och nötter, haha och det kan jag leva med ;) Har mumsig sötpotatis hemma som väntar till helgen. Passa på att handla sötpotatis 15kr/kg på många Ica just nu!! Halva priset dvs :) Mums å nyttigt!

Kram på Er!

måndag 5 augusti 2013

Dag 30 av 70

Tydligen tränade jag 7 ggr förra veckan om jag räknar med morgon powerwalks. Haha räkna lite fel på 4-5 st!! ;) Man är bra glömsk!

Iaf, go f-ing go me! :) Imorse kickades måndagen igång med HIIT-pass. Svettades som en gris å var stolt som en tupp när jag var klar! :) Älskar när man vaknar med extra energi och känner sig mer peppad än endast köra en powerwalk.

Ha en grym dag! I sure will try to, bästa starten för hälsan och piggheten! (Kommer däcka kl.20 i soffan haha)

söndag 4 augusti 2013

Dag 29 av 70

Go kväll!

Söndag igen och jag sitter här vid datorn och fixar ESTA ansökan inför den kommande USA resan :) Woohooo, snart är vi där!!!! Ska bli alldeles alldeles underbart! Som vi väntat och längtat....

Första jobbveckan har gått bra om än sjuuuukt mkt att kicka igång, baaaah!! men men, det löser sig alltid på nått sätt ;) Just gotta stay positiv, ride out the storms and learn something on the way! Ska även hinna med 2 mässor innan nästa semester period. 2 dagar i Frankfurt den 23-24 Augusti (helt solo), och den 2 dagar den 8-9 September i Köln, jepp Tyskland för hela slanten ;) Men det kommer bli kul!

Dag 29 av 70 på min challenge idag, fortfarande sockerfri och on track med träningen! Go me! Drack ju dock massvis med vin i fredags när vi var ute och åt med fina Nanna och Erik. Barnfritt och trevligt, ja då får man dricka alkohol också :) Så inga konstigheter med det, men alltid trist att ta vilodag från gymmet bara för man druckit alkohol. Men det är en regel jag har! Blev ett bra pass med Nicklas idag på morgonen istället innan kidsen kom hem igen från Mormor och Morfar. Har glömt min träningskalender på jobbet så jag kommer inte ihåg exakt hur många pass jag fick till men tror ca 4-5 st...Nästa vecka kickas igång med tidigt 05.00 pass innan jobb och lämna barn på dagis! jepp nu är allas semester slut här i Silverdal och dagis dagarna är komna. HurskadettagåförtidsoptimistenNina?:)

Nää nu ska jag fortsätta surfa runt och kanske boka in hyrbilen också sen är allt kirrat inför USA-resan! :)

Ha en grym kväll och en toppen vecka!