måndag 12 november 2012

Hälso November!

Hej hörrni!

Hur mår ni? Vad gör ni? :)
Jag har glömt av bloggen, inte orkat alls på kvällarna faktiskt. Trist! Jag tycker ju att det är kul egentligen! :/ Men men allt som oftast kommer livet imellan. Har under november månad passat på att kicka igång en hälsomånad också. Inga direkta mål med den mer än att göra den så nyttig och hälsosam som möjligt;

-Stressa mindre
-Sova mer
-Lyssna mer på kroppens signaler
-Försöka träna 3-4 ggr i veckan
-Äta sånt som får mig att må bra och orka mer
-Undvika godis och skräpmat

Halva månaden har snart gått. Sover betydligt mer då jag varit sjukligt trött(somnat vid nio många kvällar) Försöker stressa mindre, men det är svårt när vi har så mkt på jobbet. Men skönt att via hade städerskan här i torsdags iaf så slipper man känna stress att hinna med att storstäda oxå. Behövdes förra veckan minst sagt!

Ha tränat ca 2-3 ggr i veckan. Mkt nöjd med det! Klämt in snabba morgon PW eller 3km löpning vid 5 för att slippa träna bara sena kvällar då jag är som tröttast! Skit mörkret som gör en så trött! Kosten går bra, unna mig lite extra av vissa saker när godissuget varit som värst(första två veckorna utan är jobbiga) Men klarat det bra så nu ser jag framemot mkt lättare veckor framöver :) Min kropp behöver dessa detox veckor helt klart.

Idag fick jag åka hem vid lunch då Oliver ramlat och spräckt både läppen och tanden på dagis :( Men tandläkaren sa att det verkar ha gått bra trots liten flisa som lossnat. Förhoppningsvis så klarade tandroten sig så han får en ny frisk tand sen efter mjölktänderna :)

Han sover lite middag nu men dax att väcka honom. Mr.fläskläpp hehe ;) Mammas lilla prins!

Kanske orkar skriva mer sen ikväll. Lite om Hälsomässan som jag besökte själv i lördags :)

Kramkalas

1 kommentar:

  1. Kul att du uppdaterar! Stackars lilla Oliver, han har inte ont och så då? Själv har jag också en "nu ska jag kicka igång mig själv igen"- känsla i kroppen. Hoppas jag lyckas, bra sovrutiner och mindre stress står på schemat, vet att jag mår bättre av det :) Puss vännen!

    SvaraRadera