måndag 18 januari 2010

2010 blir ett händelserikt år....


Hej där!
Ska ta och försöka mig på en blogg igen, men denna gång en baby-blogg.
För ja mycket har hänt i mitt liv sedan jag mötte mitt livs kärlek, eller insåg att han var det :)
Dagen till ära är jag gravid i v 17 +2. Vi har tagit lite fler bilder på magen i v15, och nu i v17, men de ligger på kärlekens kamera och han har ingen sladd och jag har ingen minneskortläsare på min data. Så senare i veckan ska jag be honom ladda upp dem så ni får se :)


Just nu är kärleken i London med jobbet så vi hörs endast lite via telefon, men hyffsat mycket sms hinns med iaf. *YAY* Försökte skicka denna bild som ni ser i bloggen via mms till honom så han skulle bli glad, men han kunde inte ta emot den. DUMMA! men men....det är tanken som räknas...eller? :P Saknar honom massvis, man vänjer sig fort med att ha en man i huset. Iaf en som man älskar :)

Saknar hur älsklingen klappar mig på magen och ger den 2 pussar :) Det är kärlek det!
Han längtar tills han kan känna sparkar och hur de vänder sig, men han får nog vänta minst 1 månad till tyvärr, själv så tror jag att jag har känt dem. Mest massa bubbel och ibland lite mer ömmande längst ner i magen, de ligger ju tydligen väääääldigt långt ner just nu och livmodern är väldigt hård så den trycker mot min kissblåsa *hurra!* så jag kan inte jogga, inte ens 10 snabba steg till bussen, då känns det som jag ska kissa på mig typ. hehe. baaab bejbies bad! ;)

Lovar att skriva när jag känner dem till 100%, nu är det mest "vad var det där?", "ursh, vad det känns svullet och bubbligt" men enligt barnmorskan så är det förmodligen dem som håller på å stökar å bökar. Och jag ska nog vara glad att de inte börjat sparka ännu, kan tydligen göra rätt ont....och för mig ggr 2. hehe. Vad har jag gett mig in på? :P

Har varit hemma sjuk idag, inte mått någe vidare :( men man får ju liggsår, blir så rastlös så jag dööööör! aja, not much to do. Kanske bara är att vänja sig, snart är jag sjukskriven och ligger nog mest raklång hela tiden. Happy days? NOT! Kommer bli en mästare på Tekken på Ps3 då tror jag haha :)

hmmm vad mer....känner att detta inlägg är totalt osammanhängande, men men...JO vi har börjat spela med bebisarnas speldosa när vi ska sova, lägger den å magen och spelar 3 ggr. Tydligen hör dem och kan sedan minnas det dem hört i magen och bli lugna av det sen när de finns i livet och andas luft :) Vore najs så de kanske sover som stockar från dag 1 *drömmer* :)

1 Feb blir det ultraljud, som vi lääääängtat! och förhoppningsvis kan vi se könen på våra små gullungar då :) *hoppas hoppas*

welli well. Nu ska jag roa min här i min ensamhet och bli friskis!

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. åhh va kul att du börjat blogga! :) jag ska följa dig stenhårt ;) kraam!

    SvaraRadera
  2. Åh va kul Nina...äntligen får jag följa ditt liv...och nu med en karl å 2 bebisar i magen :)
    PUSSAR Carrie

    SvaraRadera