torsdag 21 januari 2010

snart dax för lunch!! yaaaay :)

Maten är min bästa vän, speciellt nu när jag slipper massa illamående och kräk! Räcker väl med barn kräk och bajs sen eller hur? :) Men mitt problem är......att jag är hungrig nästan hela tiden....hur hungrig? det vet man aldrig förrens man börjat moffsa i sig nått. I bland skulle jag kunna äta en ko, och ibland räcker det med lite yoghurt så är jag proppmätt. Logik i detta? Finns ingen. Jag har gett upp. :) Men nått jag insåg, ja det var en riktig "aha"-upplevelse faktiskt, du borde varit där. Det var en av alla gånger som jag kramade toalettstolen här på jobbet och bad till porslinsguden, då fick jag denna lärdom om graviditet och kanske svaret på min konstanta hunger. Jag hade ätit en hel full lunch ca 2 timmar innan jag behövde "lätta på trycket", och allt som kom ut ur min mun/mage var galla....galla....dvs typ ingenting....Hur kan detta vara möjligt? kan man förbränna det så fort? av att sitta på sin rumpa på en kontorsstol? Har alla gravida det så? eller ska jag börja oroa mig att jag kommer föda ut två dunderklumpar till barn som kommer äta allt i deras väg? haha :) Förmodligen. Min mor klämde ju ut mig och min bror, och trots våra "nätta" och normala kroppar i dag så kom vi ut som bowlingklot, båda vägde över 5 kg. Sug på den! Iof så brukar ju tvillinga vara mindre, eller jag rättar min själv "brukar" *peppar peppar ta i trä* Så fort som jag växer, så fort som min mat förbränns så är risken stor att de inte blir små yttepytte barn som kommer ut. Och för att min mamma ska få nån rättvisa för sin insats tidigare i livet så borde de vara rätt "biffiga" haha. Men nu kanske det låter som detta är en rädsla jag har, men så är inte fallet. Det är mer ett konstanterande, att det nog kan bli så :) Konstigt nog har jag ingen rädsla över varken förlossning eller ev. kejsarsnitt. Kanske lever jag i blindo och kommer vakna upp en dag med grov ångest och försöka tejpa igen utgången för dem *hahaha* men jag hoppas det fortsätter som nu, nu ser jag mest bara fram emot att få ha dem små livet på mitt bröst och höra dem andas :)

näää nu börjar jag se suddigt, dax att hämta kollegorna och gå ner och köpa lite mat. Vad ska vi äta idag? hmmm... Ikväll ska jag iaf göra Tacopaj till mig och min kärlek. GALET sugen på den goa pajen som Malle bjöd mig på en gång. :) MUMS *drömmer sig bort*

Duktig av mig att uppdatera va? :) Tacka B1 och B2, de har bubblat på så bra i magen så jag tror att de försöker säga "blogga", kanske kommer bli deras första ord? :) btw, igår blubbla det så högt i min mage så det hördes fast vi hade tv:n på. Flummit, och jag varken hungrig, dålig i magen eller nått annat. De måste varit bebisarna :) Eller kan man höra dem på så sätt?

Alla dessa frågor utan svar.... :P

Kram på er!

1 kommentar:

  1. hehe är så fascinerande att läsa om allt som pågår... :)

    ja tacopajen vi gjorde ja, den va good! den från arla.se va? mumsigt... vi ska väl äta nåt med köttfärs idag igen för...5:e dagen i rad. Hårda tider nu och kyckling å köttfärs är det enda vi har i frysen :P

    bio nästa vecka då tycker jag vi bestämt :) puss!

    SvaraRadera