fredag 22 januari 2010

Har sovit som en gris.....

Har sovit som en gris som legat på en spikmatta! Ursh så dåligt! Somnade först i soffan, kände av att mina vader kändes ömma och svullna så jag bad Nicklas massera den ena som var värst. Detta gjorde att jag slappna va och somnade sedan. Vaknade vid elva och då gick vi upp och la oss i sängen, där började fanskapet.... jag vred och vände, var som en blandning av myror i benen och träningsvärk. Ville hugga av mig vänster benet. Tillslut efter 40 min vridande var det bara gå upp och gå på benet och hoppas det kunde hjälpa....men icke. La mig i soffan för att inte ligga och sparka och vrida mig i sängen när Älsklingen sov. Tillslut har jag deckat, vet inte vad klockan varit då, men imorse vid kl.6 var jag helt förstörd! :( DUMMA BEN! förmodligen nått med blodet då man tydligen svullnar upp om fötter/ben/händer när man är gravid. NO MORE I TELL YA! så blir det många sömnlösa nätter framöver innan ens barnen poppat ut....

vad kan jag annars informera om på denna mamma blogg, det är ju mina kära vänenr som tycker att jag ska ha den så de får vara med och se vad som händer och även få kostnadsfri information och utbildning haha :) Iof är mödravård gratis i sverige, jag mena snarare att ni slipper vara gravida ;)

hmm, jo jag har nu köpt Weledas havandeskapsolja, första gången i mitt liv jag använder ordet havandeskap ska ni veta, hehe. Den ska man iaf smörja in magen, tuttarna, rumpa och lår och sidan av magen med 1-2 ggr dagligen. Detta för att göra huden mer elastisk så man inte får så mycket bristningar. Gjord på helt naturliga produkter, mest mandelolja har jag för mig. Först tänkte jag "ärsh, får jag det så får jag det!" men nu när jag växer så fort och inser att jag kommer bli rätt jäkla stor så tänker jag "better safe then sorry!" haha :) kanske inte ens funkar, men då har jag iaf försökt med nått. Finns tydligen också en olja man ska smölja in "mellangården" med, ja ni hör ju själva, hahahaha, men det är för att man inte ska spricka lika lätt om man föder vaginalt. Men den oljan ska man inte använda förrens v.34 och då kommer jag ju poppa ut mina bebisar närsom, så den oljan kommer jag strunta i :) Utöver detta så har jag sett att jag fått en "sträng" på min mage, från navel och neråt har jag fått en liiiiiiten mörkare rand, tydligen väldigt vanligt, och sedan har jag börja odla päls haha, nää men magen har helt klart blivit hårigare :) Men tack och lov endast korta blonda hårstrån, och mjuka :) Tror inte Nicklas skulle bli så glad om jag var som en liten taggbuske på magen ;)

snart dax för lunch igen, helt klart dagens höjdpunkt! :) Påtal om nått helt annat så måste det vara jätte jobbigt för förredetta anorektiker att bli gravida!! Just för att man är hungrig hela tiden och behöver all den maten och de fortfarande kanske har dåliga tankar om mat och sin kropp. Ursh å fy. Stackars dem.

Nog om det, nu ska jag räkna ner tills kl står 11.45 och jag får äta Tacopaj från igår! Som btw min underbara pojkvän ställde sig och gjorde med min röst i öronen via sin telefon som sa stegvis hur han skulle göra :) Blev super duper gott och jag är glad att han vill lära sig nya saker. Ni skulle sett den stolta minen han har när han tog ut pajen ur ugnen när jag kommit hem :)

Nicklas: "Fiiiiin vaaaaa?!" :)
Jag: "jaaa, älskling, helt fantastisk!!!! Stolt jag blir!" :)

jag blev faktiskt stolt. Man måste låta dem ha sina moments då de skiner. Roligast va när jag bad honom ta ut en pajform och kavla ut pajdegen och sedan lägga den i formen och upp längst med kanterna. Han säger ingenting, han hittar sin pajform, det är sen när han säger "det ska bli spännande att se hur degen ska räcka när formen är rektangulär" neeeeeej älskling det är ingen pajform!!!!! pajformen ska vara rund. Nicklas: "varför sa du inte det?!" (ehmmm...varför fråga du inte om du inte visste?! hahaha)

Men han vill och försöker, det är det viktiga :) Men han var inte sen att säga "DU DISKAR!" hahaha de blir fort så malliga ;)

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar