söndag 19 juni 2011

Underbara vänner!!

Igår hade vi spontan grillning är hemma.... Allt flöt på fint, tills gasolen tog slut haha ;) Erik var en teamplayer och körde Njcklas till Statoil där ny gasol inhandlades så vi kunde grilla klart ;)

Nicklas var grillmaster och gjorde ett fantastiskt jobb. Alla var hungriga som gamar och vinet flöt ner fint i magarna också :) Var så mysigt att ha lite vänner över och kunna sitta på terassen, men det var ingen ljummen sommarkväll igår dessvärre :/ men med 5 filtar och kroppsvärme funkade det ändå :)

Bjöd på kladdkaka som uppskattades, KUL! :)
Så här har ni receptet mina kära vänner:

Kladdig kladdkaka

Ingredienser
2 ägg
2.5 dl socker
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100g smör
1 dl mjöl
1/2 tsk salt



Steg för steg

- Sätt ugnen på 175 grader

- Smält smöret i en kastrull

- Vispa ägg och socker tills det blir poröst

- Blanda samman med resten av ingredienserna, obs blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.

- Häll ner smeten i en brödad form

- Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha. ( jag har den inne i 16 min, ej varmluft!)

- Låt svalna och servera med grädde eller glass

Tada! Enkelt och gott :)

Har precis varit nere och tränat, såååååå skönt att komma igång igen efter semestern i Grekland! Mår så sjukt bra av att röra på mig :) grym känsla verkligen! I like!

Alla mina pojkar sover här hemma, var så sjukt hungrig efter gymmet att jag var tvungen att äta lunch, helt själv hehe får laga nått gott till de söta sömntutorna sen :)

Massa kramar till er alla och ha en underbar söndag!

Jag ska slappa och kolla film ikväll, imorgon börjar allvaret..... Back to work again :/ wish me luck ;) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar