fredag 24 augusti 2012

Dagen träning + flex ;)

Go kväll!

Gluttar as we speak på Iron Man med hjärtat. Lite ofokuserad bara, meeen men ;)

Kör på med LiveFit med Jamie Eason och kvällens pass var bröst och triceps. Tungt men gav mig välbehövd energi och glädje :) Nina gillar att lyfta skrot!! From nästa vecka adderar jag lite cardio också. Ser jag fram emot, men fortsätter såklart med uppdelade styrke pass. Vill ej tappa muskler, enbart kroppsfettet ska sänkas :) Nya utmaningar är bra så man inte fastnar i tryggheten och slutar se resultat!

Blir träning i helgen då tisdag och onsdag blev ofrivilliga vilodagar pga vardagslivet. Men sånt är livet; planera men skapa även en backup plan för att lyckas med dina mål. För ibland kommer livet imellan fast man planerat som en gud!

Saknar mina närmsta och måste leka asap!! Boot Camp pass ihop utomhus om bra väder snart?! Och fika och mys såklart!!

Lite ego och träningsbilder nedan ;)

2 kommentarer:

  1. Googlade på "livsmedel som ökar förbränningen" och snubblade in på din blogg. Du inspirerar mig =) Jag har också tvillingar. Mina tjejer är snart 5 månader och jag vill så gärna "hitta" motivationen till att komma i form. Ska läsa din blogg ofta, tanka motivation och inspiration och sedan är det minsann min tur! Det är ju trots allt jag som måste bestämma mig och göra det hårda jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Men gud va kul att höra! :) Nu motiverar du mig att fortsätta kämpa ska du veta! :) Om dina twins endast är 5 månader så andas ut och luta dig tillbaka, du har all tid i världen att "hitta tillbaka" i kroppen och komma i den form du vill. Njut av denna tiden, mina trollungar är redan snart 2,5 år!!! :) hehe mitt enda och bästa tips till dig är att inte stressa fram något, något jag kanske gjorde, och nådde mitt mål, men ramlade sedan tillbaka lite. Pga att jag inte hittade ett sätt att komma i form på och hålla mig i form av. För det är det viktigaste, hitta ett sätt som man kan leva med för alltid. För att komma i form är "lätt" men att hålla sig i form är det kluriga. Så se det inte som kort resa utan istället en resa för hälsan och livet. Du kommer hitta din motivation, och sedan kommer du att tänka "Jag är grym!" och då är du din egen motivation. "Jag vill, jag kan, jag ska!" :) Sen går motivation upp och ner för alla, då gäller det att hålla huvudet kallt och hjärnspökerna i schack. När du väl bestämt dig så kommer det gå vägen det vet jag. det handlar om att skapa nya rutiner och vanor och glömma det gamla. Lämna det bakom sig, och endast framför sig kunna se den personen man egentligen vill vara och bli. Det bästa versionen av sig själv, en förebild för sina barn :) OJ va långt det blev, haha. men tack för dina fina ord kort och gott ;)

      Radera