lördag 25 augusti 2012

Leg day - Live Fit

Tjohej,

Sitter i soffan ombytt och klar. BCAA ligger i kroppen och är redo för ett benpass på gymmet.....eller iiiiiiiinte!! Åhh det är lika segt varje helg att masa sig upp ur soffan! Galet trött! En halv sjuk (tok snorig) Lucas vaknade halv fem i morse, sovmorgon? vad är det liksom :P meeeeeeeeen bara 2 dagar kvar på veckan. Om jag inte gör det nu, när ska jag göra det? Imorgon? dubbelpass? kommer ju inte hända! Bara gå och träna sörru gumman. ;) *pratar med sig själv*

Vad som motiverar mig att träna kvällar som denna när barnen sover och man kan egentligen ÄNTLIGEN ha lite egen tid och bara slappa är tankarna; Kommer jag ångra mig när jag är klar? Nej. Kommer jag egentligen ha gjort mkt "nytta" hemma under denna timme? Nej. Kommer jag känna mig, nöjd, stolt och klappa mig själv på axeln efteråt? JA! :) Ja men då så. Och glöm ej, bästa egotiden och egentiden är väl den som man spenderar på träning?! Håller ni inte med. Man gör det för sig själv, sin självkänsla, välbefinnande och hälsa. Man tar hand om sitt tempel, den enda kropp man har.

Livet är inte till för att hitta sig själv, det handlar om att skapa sig själv! :) 

Benpass som sagt för mig på schemat, oh noooo. Kommer jag kunna gå imorgon? hehe ;)
Nu kör vi! "If it doesn't challenge you, it doesn't change you!"






Gymmet here I come! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar