onsdag 12 september 2012

Onsdag - Benpass!

God kväll, eller natt snart ;)

Idag var det extra extra segt att gå och träna. Det är inte alltid jag jublar när jag ska träna om ni nu trodde det. Det är segt att lyfta rumpan från soffan efter 20-21 tiden på kvällarna.... Speciellt dagar då man vet att man ska träna ben och rumpa. åhhhh man vet att det kommer bränna i römpan ;) BUT (i dubbel bemärkelse hehe) så gick jag och träna, körde ett grymt pass. Men var rätt så jäkla nöjd med att det inte var någon cardio som stod på schemat idag. då hade jag gråtit hehe :)

Detta blev dagens benpass:

EXERCISE
 Set #1 
 Set #2 
 Set #3 
 Set #4 
 Leg extensions: 2 warm-up sets with lighter weight for 30 reps   

 Wide stance barbell squat: 2 lighter sets of 15 reps, 2 heavier sets to failure   

 Leg press: 4 sets of 8 reps     
 Walking Barbell Lunges: 3 sets of 20 reps    
 Barbell Step-ups: 3 sets of 10 reps    
 Plie Dumbbell squat: 3 sets of 15 reps    
 Standing calf raise: 3 sets of 20 reps, last set to failure    
 Donkey calf raise or Leg press calf raise: 3 sets of 20 reps, last set to failure 

Ni kan enkelt googla övningarna om ni ej vet vad det är :) Och nej jag kunde ej göra "Donkey calf raise" då jag ej har en gymbuddy!

Nu blir det till att plocka lite i hemmet och sen sussa. Hoppas twinsen mår bättre imorgon så att de kan gå till dagis!! Mommy needs to work!!!! Vi har så sjukt mkt nu!!!!! gaaaaaah! blööö bläää ursh! Aja nya tag imorgon och förhoppningsvis playdate med Gaby, Lellie och Malle på fredag! YAY. Ser jag VERKLIGEN fram emot!! MISS YOU!

Puss å god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar