tisdag 4 december 2012

Sjukdomar

Go kväll,

Helgen bestod som sagt av sjukdommar, både grabbsen med feber, och Lucas med kräkningar natten till fredag. Blev ingen julfest för mig, men jag kom iaf iväg på Marlénes födelsedagsfest i lördags, dock så var jag både bakis och kände mig extra hängig i söndags. Blev sämre natten till måndag och har nu varit hemma sjuk med halsont och feber på nätterna. Men känner mig lite bättre nu så imorgon blir det jobbet igen.....

Träningen får dock tyvärr vänta :( Men ska se till att sköta kosten iaf medans jag har ofrivillig träningsvila.
Då är iaf 50% fixat av hälsan. Man får se det så :)

Har lite att ta igen helt klart på kostbiten, måste bli av med sockersuget ÄNNU en gång. Fen nästan så jag undrar om jag inte ska köra LCHF for life? då hade jag iaf inget sockersug. Och det var ju fantastiskt. Nu kämpar jag med det var och varannan dag, vilket tär på motivationen och viljan kan jag lova. För jag precis som många andra tycker det är mysigt att krypa ner under en filt, tända ljus och mumsa på gott godis nu när det är kallare ute. Men det gäller att fortfarande klämma in det det träningspasset innan och inte äta så mkt av det goda som man annars gärna vill. Jag är ju lite av en allt eller inget människa dessvärre. Hur ändrar man på det? Går det att ändra? Hmmm...

aja. Nu har jag fixat lite i hemmet, mannen är på väg hem från hockeyn, twinsen sover efter massa bad och bus och kojbyggande i vardagsrummet. Mina små troll. Mamma älskar er över allt annat! Och jag kan lova att bakisdagen i söndags fick mig att inte vilja dricka på bra länge igen. Inte värt att knappt orka leka med sina hjärtan dagen efter. No no NO! :)

Sussa sött. Ny dag imorgon, förhoppningsvis en piggare och friskare dag för min del!

Puss på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar