tisdag 16 februari 2010

graviditetsbälte

tjohoo,

Nu sitter jag här med mitt graviditetsbälte på. Har den mest för att förbygga värken, då jag känner av den lätt när jag reser mig upp. Vill inte ha den värken då jag vet att det ska vara sjukt jobbigt och gör ont och man blir sjukskriven omedelbums! Här på jobbet börjar oron växa när jag ska bli sjukskriven, eftersom jag växer som ogräs runt magen och jag börjar mer å mer "vagga" mig fram i korridorerna haha Pingvinen Nina. Men det är tydligen när jag går som jag vaggar barnen till sömns har jag läst....det är mycket man läser nu. Försöker hålla mig till "fakta" och inte massa bloggar på nätet som egentligen baseras på egna åsikter och val. Bebisarna har lite smått börjat väcka mig på mornarna, inte på vardagar, utan helger då de tycker att det är dax att stiga upp. Lyckades lura dem i söndags, då de väckte mig kl 6, jag gick upp och kissa, åt en macka och drack mjölk och vaggade runt lite i köket sen gick jag och la mig igen och då lyckades jag somna om :)

Det ska bli oerhört spännande att se om Nicklas kommer gå upp när de små skriker och hjälpa mig med dubbelamningen eller mata den ena med flaska. Så som läger är nu när de väcker mig i magen, och jag väcker Nicklas för att jag inte kan somna om....då låter det mer såhär "har de väckt dig? och därför ska jag också vara vaken? jag är trött...Zzzzzzzz" haha dvs han somnar om :P Jag TROR han kommer gå upp, men jag vill se det med mina egna ögon innan jag hoppas för mycket, jag vet ju hur morgon trött herren är ;) Men tro mig, han SKA upp :)

Tror jag glömde säga att lilla B2 fick en hickattack igår på dan :) först trodde jag det var minisparkar, men sen kom se med samma jömna mellanrum och alldeles för tätt för att vara kickar. Så stackarn låg där inne å hicka gärnet hehe :) Men det gick över ganska fort för lillen.

Idag efter jobbet ska vi åka och prova sängar, eller madrasser. Enligt Älsklingen så "spelar det väl ingen roll" näää dååå hjärtat, det är därför de har extra hård, hård, medium, mjuk, extra mjuk. hahaha Han är söt ibland :) Och mitt svar på vad jag ville ha "inte en för hård och inte en för mjuk, så jag tycker vi åker och provligger" En mans enkla beslut: "eller så tar vi bara en medium" hehe. Livet är lätt för män ibland, kanske lite för lätt ;) Kanske ska påminna honom att han för några dagar sen sa till mig, vi kan inte ha en så mjuksäng som du har i din lya, för jag känner mig stel i ryggen av den. haha. Minnet är bra men kort :) Han kommer tacka mig en vacker dag....eeeeen vaaaaacker dag :) än sålänge är jag bara "omständig" :P

Han nog inte berättat om min älsklings uppenbarligen stressiga jobb som gör att han pratar och rör sig i sömnen? Vilket gör att jag vaknar!!! Han pratar klart och tydligt, gärna några djupa suckar. det han säger är att han inte hinner med, eller så håller han marknadsförsings presentationer i sömnen. haha. Förra veckan vakna jag av att han satte sig upp i sängen, och pekade från vänster till höger i taket sen la han sig ner igen. såg ut som han mätte nått haha :)
Ibörjan trodde han mig inte, men nu har han nog insett att jag kan inte hitta på allt detta :) Kul att skratta åt det, men inte bra att hans hjärna och kropp är stressad tom när den sover :(

welli welli. snart lunch för mig! men först lite mer jobb :)

Puss på er från Pingvinen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar