tisdag 9 februari 2010

I går var magen dum :(

Efter lunch igår så började den högra sidan av min stoooora gravidmage krångla :( Kändes ungefär som jag hade håll, och inte lite heller. Kunde varken stå eller sitta. det var ligga som gällde. Och det är inte det lättaste att göra på jobbet direkt :( så vid halv tre fick jag åka hemåt. Resan var en pina, först sittandes på bussen, sen pendeln, sen stå och vänta på taxin som aldrig kom och sedan små prata med en social taxi chafför när jag egentligen bara ville döööö. Tydligen enligt barnmorskan kan de ha varit så att bebisarna låg på någon nerv eller så kan man bli öm då man tygligen har "band" som håller upp livmodern som kan strama åt och då får man ont. NO MORE!! hmmm, önsketänkande I guess :( Idag mår jag bättre, gjorde jag redan igår efter att jag fått ligga ner ett tag. Barnmorskan undra om jag ville boka tid till läkaren nästa vecka för att kolla, men jag känner att blir saker och ting värre eller mer och tätare så gör jag det. Detta var ju första gången förutom lite ömt/stelt i svanken ibland. Så ännu ska jag EJ sjukskrivas. Men jag loooovar att jag lyssnar på min kropp och bokar läkartid omedelbums om jag börjar må sämre. oroa er inte! Men som ni säkert förstår blev man rätt orolig igår, man vet ju inte vad det är som händer i kroppen. :/

Nu håller vi tummarna att dagen blir bra idag, är redan hungrig dock haha :P över 1 timme kvar till lunch.....hmmm...måste nog ta mig några kanel knäckemackor. Fylla på mitt "Jobb-mat-skafferi" måste jag också göra inser jag nu. ALLT är typ slut. NO GOOD!!

Efter jobbet idag ska jag träffa Madde och Malle. Ska bli mycket trevligt! HUNDRA år sen jag träffade Madde jue! :)

Ha det bäst! Puss å kram

2 kommentarer:

  1. Oj, vad tråkigt! Hoppas du slipper uppleva det igen, du får taaaa det luuuugnt! Hoppas du har trevligt idag med malle och madde :)

    SvaraRadera
  2. LOVA att du söker läkarvård då... Gör inte som dumma mig som har så sjuuuukt ont just nu! Love söt! =)

    SvaraRadera