måndag 22 februari 2010

slappaste helgen eveeeeer :)

tjohej!

Nu har älsklingen också fått känna hur både B1 och B2 kickar :) Sedan kunde vi även i helgen se exakt vart B2 låg för magen blev alldeles ojämn och konstig. Och ang kickar så har B2 börjat kicka upp mot revbenen. Jag hoppar till varje gång hehe :) Än så länge skrattar jag åt det, i slutet kommer jag säkert gråta då han blivit större å har mindre plats och mer kraft i kicken. Nicklas är så stolt över sina små "fotbolls-spelare", bra fotarbete har dansare också Älskling säger jag då. Speciellt balettdansare. hehe "nee nee nee" är svaret då :) Likadant när vi köpte lite bebiskläder i helgen i Kista, så visade jag en suuuuper gullig pyjamas. Nicklas kommentar va "Dont gay my boys up" hehe. Han e så störd. Men åhhh så lycklig han var när han fick köpa liknande kläder som han själv gillar till sina kommande bebisar. de jeklar fanns det inge stopp ;) Blev tillslut dock bara 2 par långärmade pikéer fast i stl 68 så de är lite större, och sedan mini mini grå/vit melerade bodysar och små tunna mössor. En där det stod "I love MUM" Och en "I Love DAD", Den med Dad var tryckt på tyget och den med Mom var som en dit sydd ettikett. Djävulen i Nicklas säger :" jag ska sprätta bort den" hahahaha :) Han är för rolig han!!

Blev inköp av nya mammakläder också, byxor var ett måste då ett av mina nuvarande sitter alldeles för tajt och "mag-gördeln" kan jag inte ens bra upp över magen utan att tappa andan när jag sitter typ! :P Inge kul å bara gå i leggings och ett par andra jeans.....som jag förövrigt hade "tappat bort" i min garderob....fast den nu är hur prydlig som helst sen vi rensa...MEN idag hitta jag dem :) Undra om jag kan ha dem någe mer?? vart ska denna mage sluta? ;) 9e Mars är det Barnmorske-tid igen och då ska de mäta magen min, iof svårt att se om den är som den "ska" då jag har två, men ändå :)

Ska snart bege mig hemåt till min kärlek. Vad vi ska äta är en gåta som måste lösas. vet inte alls vad jag är sugen på....hmmm....blir nog en fetaost-sallad å nått till. enkel och gott :)

yeye...nu pratar jag bara strunt. Fast det gör jag ju alltid ;)

ja just det, hittade suuuuper fina och braiga spjälsängar i Kista. Bebisarna kan ha dem å växa i tills de typ är 5 år. GULD! Kostar 2990:- styck dock, men det känns som det är värt det! Annars måste man ju köpa 2 sängar...eller 4 för vår del.....

Aja...Hoppas ni mår bra?! Skriv gärna massa kommentarer, det är så roligt att läsa och veta att ni läser. Och då lovar jag att uppdatera mer och även börja lägga upp bilder :)

Massa kramar till er alla!

Over and out

2 kommentarer:

  1. Låter som du haft en mysig helg vännen! låter så mysigt att vänta barn, såsom du beskriver det - du och nicklas verkar så förväntansfulla :)

    hoppas vi får till en dejt denna vecka då?
    puss puss saknar dig!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att få shoppa små bebiskläder! Kul att du skriver blogg nu så man får följa med på bebisresan!

    SvaraRadera