torsdag 18 februari 2010

livets orättvisa har visat sig :(

Idag är en tung dag, halva dagen igår likaså....och tyngre kommer det bli. Speciellt för en nära vän till mig. :(

Igår kom vetskapen om att hennes lilla kille i magen är sjuk, väldigt sjuk. Lider av Prune-Belly syndrome, som endast drabbar ca 2 bar per år i sverige. :( Lilla Love som han nu kallas har endast hunnit bli 17 veckor gammal men minst lika älskad för det!! Det är så hemskt när sånt här händer och drabbar ens nära och kära dessutom. Jag vill ta bort den smärtan min vän känner, jag vill kunna torka hennes tårar för evigt och hålla om henne dygnet runt. Ingen ska behöva gå igenom nått sånt här, men ändå händer det..... :( Det gör så ont i mig att jag inte ens kan gissa hur ont det gör i henne. Men det är för det bästa att låta lilla Love somna in nästa vecka, låta han komma till himlen och få ett finare liv. Han kommer föralltid att finnas i våra hjärtan och en vacker dag kommer han få ett vackert syskon som för vidare hans kärlek och glädje till världen. Mina tankar finns mer er båda, och er sorg är min sorg!

Utöver denna tragiska händelse har det inte skett så mkt med mig. Knoddarna i min magen verkar må bra fortfarande, börjar känna av B2 lite mer å mer nu, och när han kickar då träffar han revbenet, sååååå skönt! å kommer bara bli värre desto större han blir och desto mindre plats han får. OH NOOOO!! Men det är ändå härligt :) förutom när det blir så pass att jag inte vet in eller ut hur jag ska ligga/sitta/stå för att det ska kännas någorlunda OK.

Den 10 Mars flyttar vi till Silverdal, och den 19e Mars blir jag av med min pärla i stan för gott. Ska bli underbart att flytta, men jag kommer sakna min lya i början tror jag. Den var ju min drömlya när jag flytta in :) Men det är en snäll tjej från norrland som har köpt den, hon kommer nog ta väl hand om den tror jag :) NU är både soffan, sängen och madrasserna beställda till nya lyan, dock var vi tidsoptimister när vi inte beställde dem i januari när vi först kolla på allt. nu är det 4-6 v väntan och vi flyttar in om 3-4 v. så vår lya kommer eka första veckorna kan jag lova haha :) welli welli, what to do what to do?! :P

Ikväll ska jag och hjärtat på teater, vi ska se "Sommarnattens leende" som är gjord efter en Ingmar Bergman film. Ska bli trevligt, hoppas den är braig :) Jag går ju typ aaaaaaldrig på teater, men det är kul att göra nått "nytt" i vardagen.

nu ska jag fortsätta jobba här efter lunchen. Idag blev det en god västerbottenspaj med sallad. Nu är jag sjukt sugen på en cola, varför, VARFÖR köpte jag inte det på ICA....åhh så typiskt!

ja just det, var hos tandis igår efter att inte varit där på över 4 år. Inte ett enda hål :) weeee, plus att jag hade 600kr innestående eftersom jag inte använt det bidraget man får varje år så jag pynta endast 250kr typ! *happy*

Sköt om er alla söta!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar