tisdag 31 juli 2012

Optimum Nutrition paket från Gymgrossisten

Glömt visa mitt proteinpaket/kosttillskottpaket som jag köpte från Gymgrossisten.

ON Performance Stack + paket för 899:-

Jag är mkt nöjd. Valde vanilj smak på mitt Wheyprotein (2 kg), bra att ha en neutral smak tyckte jag så man kan blanda i den i sin kesella/yoghurt på morgonen och enkelt göra en smoothie med olika bär i. God smak, finns i många smaker. Har provat "Cookies & cream" av Lena (som köpte detta paket efter mina rekommendationer, och den får också godkänt!) I mitt Casein som är ett långsamtprotein som är perfekt att ta fast du inte tränat för att öka proteinintaget per dag, blandas till en shake precis som med whey eller min favorit, blandas med endast ca 125ml vatten/mjölk så blir det som en pudding. I mitt fall jag som har chokladsmak på caseinet så blir det som en mild chokladpudding som jag äter på kvällen eller som mellis. NOM ;) (har nu läst att denna finns med cookie&cream smak också, fast inte hittat den i sverige än. MÅSTE HA! haha) Opti-Women är multivitamin som jag tar varje morgon. Men funkar såklart med vilken multivitamintablett som helst I guess.

Har även köpt BCAA för att ta innan, under eller efter träningspasset för att hjälpa muskeluppbyggnad och återhämtning. Och även Flaxseed oil som är istället för fiskolja (omega 3). Fiskolja funkar lika bra och innehåler ju lite andra fetter också, men jag valde flaxseed, bra pris på gymgrossisten och innehåller ju även omega 3 + andra nyttiga fetter. 2 om dan gör kroppen glad ;) För annars bör man äta fet fisk + frön varje dag ca 4 ggr i veckan för att få i sig dessa fetter. Och hallå vem äter lax 4 ggr i veckan? Inte jag iaf ;)



Om ni är nyfikna och intresserade över hur jag äter så hojta till så gör jag ett detaljerat inlägg om hur jag lagt upp min kost. Inga räkna poäng, kalorier eller snåla med maten här inte! :)


1 kommentar:

  1. Jag skulle verkligen uppskatta ett kostschema! Jag vill ändra mina vanor men vette fan var jag ska börja och vad jag ska äta/träna för att börja fettförbränna för god dammit vad jag behöver det. Jag vet typ bara vad inte borde äta men har svårt att hitta alternativ. Blir liksom blockerad för att jag inte kommer på nåt och då faller jag tillbaks i samma gamla vanliga, dåliga mönster.
    Så ja, det skulle verkligen uppskattas från min sida :)

    SvaraRadera