söndag 15 juli 2012

Live Fit - Jamie Eason

Nä men hejsan lilla bloggen!

Sista dagen på semestern är här, buuhuuu, har iof 1 v semester igen om 3 v. Men ändå. Semesterperioden med hela familjen samlad är nu avslutad. Vi har haft helt ok väder, men en solbränna är inget som förgyller ens ansikte direkt :P Men vi har haft det mysigt med mkt lek och bus. Besökt olika lekplatser, varit iväg på kryssning, besökt Parken Furuvik med massa djur och tivoli. Sovit i Nykvarn, och umgåtts med mormor och morfar som också haft semester. Och sen även varit en sväng i Borås och begravt morfar (RIP), iom det så försvann första semesterveckan rätt fort... :( Men men sorgen blir mindre med tiden antar jag.

Har som ni märkt tagit en paus från bloggen under semester men ej från träning och kosten. Har istället trappat upp den och känner mig starkare än någonsin. Grymt kul! Nu rider jag på vågen och ser vart den tar min. Har inga direkta mål, förutom att leva hälsosamt, träna för att jag vill, och någongång på vägen bli fit och trivas där jag är. Tar en dag, en vecka i taget. Om jag lägger upp några mål så hojtar jag till :) Just nu är jag inspirerad av Amerikanska fitness modellen Jamie Eason, och läser om hennes tränings och kost upplägg på Bodybuilding.com . Mkt intressant att läsa, och har kontakt med några tjejer via Instagram som kört eller kör hennes upplägg och är nöjda. Jag har kört hennes träningsupplägg nu i en vecka men äter fortfarande enligt mitt eget kost upplägg hittills. Trivs väldigt bra just nu, men kanske ökar på med mer kolhydrater, får se hur mkt jag känner att jag orkar. Hittills har passen gått bra och gett skön träningsvärk efteråt :) Har ännu inte fått mitt BCAA och mina proteinpulver (Både whey och Kasein), men är skickade från Gymgrossisten.se så borde komma måndag eller tisdag :) YAY! Jag längtar! hehe Även beställt lite rekommenderade multivitamintabletter och linfröolja i tablett form (innehåller olika omega fetter). Fotar och visar allt när de finns på plats och ska börja fylla min kropp med energi! ;) Just nu är jag mer inne i en styrketräningsfas och less på löpningen. Kör några kortare löppass ibland, men satsar förtillfället på förbränning i sammanband med att jag lyfter skrot. Jag trivs bra ibland hantlarna ;) Who knew?


Ikväll blir träningsfri då jag körde ett Nike Traning Club pass när twinsen sov middag. 
Så passar på att blogga, surfa runt lite och ska snart färga min utväxt! Kanske även njuta av lite jordgubbar med vaniljkesella? mmmm ;)

Ha en mysig söndag!

Pöss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar