söndag 21 oktober 2012

Jag lever ;)

Tjo hej i stugorna,

Då var det söndagkväll igen, helgen har sprungit förbi eller regnat förbi skulle man kunna säga. Trist ass weather!
Vi har haft fullt upp och jag är fortfarande lika mentalt trött som jag varit tidigare i veckan, vilket gör att jag blir fysiskt tröttare också. Eller latare. Tränade förra söndagen, sen i måndags, seeeeeeeeen no more. haha skandal. Men lusten har inte funnits alls. Och tröttheten har fått mig att somna på soffan innan nio alla kvällar förutom biokvällen med girlsen då jag var hemma sent. Vilket ej hjälpte dagen efter haha. Då jag däcka innan åtta på kvällen ;) Tyvärr har jag fått inse att jag ställer för höga krav på mig själv när det kommer till träningen. Hade jag inte haft barn och rätt krävande jobb (som följer med hem på kvällarna) hade jag kunnat klara av att uppnå mina mål på ett annat sätt, och inte behövt "må dåligt" när det inte blir som jag vill. För jaaaaa man skapar tid för att träna och äta bra, men just nu vill jag skapa mer tid än vad som funkar i vardagen. Jag kommer inte kunna träna 5-6 ggr i veckan, både styrka och kondition som jag vill.
För 1. Jag vill umgås med min kärlek på kvällarna också. 2. Jag sover för lite pga att jag blir pigg efter mina sena träningspass. 3. Jag är tröttare och segare på jobbet. 4. Jag blir pressad i onödan för att mina planer ej går i hamn. Så jag måste vara snällare mot mig själv. och bara chilla. :) Jag tränar ju för att jag vill och för att jag kan och för att jag tycker det är kul. Då ska det ej kännas fel att inte klara av sina egna uppsatta mål. Då är det nått fel som är trasigt enligt mig :)

Det är tur att man inser sånt här själv iaf innan man går in i väggen helt ;) Så nu tar vi det dag för dag. Hitta tillbaka till orken och viljan. Och göra detta för de rätta anledningarna! :)

Men detta innebär inte att jag inte VILL träna, eller ska försöka planera in det :)

Måndag: Gymmet
Tisdag: Vila
Onsdag: Gymmet
Torsdag: Gymmet
Fredag: Vila + fira bästa Gaby
Lördag: Fira min fina man hela dagen + kvällen
Söndag: Vila

Så min plan är att få till iaf 3 pass denna kommande vecka :) Det ser jag fram emot. Var sugen på träning i morse men valde mys med familjen och lång frukost, och nu på kvällen var jag sugen igen. MEN valde att strunta i det då jag vet att jag blir pigg efteråt och ikväll behöver jag min sömn känner jag! Bra och kloka val, Nina :)

nog om det. Nu räknar jag bara ner dagarna till den kommande helgen. Fira min bästa väns födelsedag på fredag och sen min kärleks 30års dag på lördag. Det blir verkligen en hel dag :) Frukost på sängen hemma med present öppning, brunch ute på Lidingö med familj och vänner, checka in på Radisson blue Waterfront i stan, äta middag ute med födelsedagsbarnet och sen möta upp vänner på Scandic Grand Central på kvällen, och sen sussa sött på hotellrummet och vakna upp och njuta av en uuuuunderbar frukost som är öppen till kl 12. PERFEKT! :)

Nä nu ska jag packa dagis väskan inför imorgon, det är jag som lämnar, och helt ärligt är jag kass på att få ihop minuterna på morgonen haha ;) Så det gäller att försöka planera liiiite iaf! Försöker bättra mig :)

Natti natti, Ta hand om er och varann och lev livet, ångra inget och minns det vackra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar