måndag 1 oktober 2012

Måndag: Benpass på gymmet - Check!

aj aj aj haha, Note to self: INGA KLACKAR IMORGON NIIIIINA! hehe :)

Benpasset är avklarat, höll på att banga. Var alldeles för mysigt och skönt i soffan. Men NEJ så börjar man inte en utmaning, det håller inte! 1 Oktober idag, nu kör vi fram tills den 27e, min babys B-day, eller jag började iof redan i lördags (29e Sep). Hör och häpna så har tom Nicklas ryckt tag i mig och vill köra, inte bara komma igång med träningen utan även lägga om kosten. *chockad* hehe Nä jag är super glad att han hittat motivationen, för det är det allt handlar om "Vad vill jag uppnå?", Hur, när, varför? där måste man börja, sen måste man våga fråga sig "Vad kan jag uppnå?" " Vad ska jag uppnå?"

Dream, believe achieve! :) det enda man har emot sig är personen du ser i spegeln och som sätter ord i din egen mun. Vänd på pannkakan och börja tro på dig själv, det försöker iaf jag bli bättre och bättre på varje dag :)

Iaf, så nu försöker vi hitta en passande kost till herrn, han äter ju inte kvarg, keso, eller varma grönsaker, så mkt av det som gör att min vardag går ihop, hjälper ej honom!

Men i stora drag har jag lagt upp hans kost enligt följande vardagsschema (helger är ju lättare):

minst 2 liter vatten MELLAN måltiderna. (totalt på hela dagen, gärna mer)

Frukost (inom 1 timme efter att man vaknat): Ägg Ägg Ägg :), vissa dagar så kör vi kvarg med vaniljproteinpulver (godkände han idag hehe) eller en smoothie med samma innehåll + bär. På helger blir det omeletter och proteinpannkakor! :)

Mellis: 1 frukt och/eller mandlar

Lunch: Matlåda som innehåller kött/fisk/fågel, sallad och fullkornsprodukter i form av råris/quinoa/fullkornspasta/sötpotatis. (Ibland ok med vitpasta men då på en träningsdag)

Mellis: Turkisyoghurt 3,5%/Kvarg 1 %  med sockerfri granola, eller näve naturella mandlar och ägg.

Middag: Kött/fisk/fågel med sallad till. (Inga onödiga kolhydrater på kvällen)

Efterträning: 1 proteindrink

Tränings ska helst ske 3 ggr i veckan, minst 2. Mest löpning (3-5km), men även lite styrka på stora muskelgrupper (biceps, triceps, rygg, mage och ben)

Största utmaningen för Nicklas tror jag blir att vara sockerfri i 4v, inte äta så mkt vittbröd, och att komma igång med att träna 3 ggr i veckan. Men jag tror på honom och peppar! :)

Jag kör på som vanligt, byter ut ett av mellismålen som innehåller kvarg/keso till ett rent kyckling mål. (oftast på eftermiddagen) sedan blir även förmiddagsmålet uppdaterat med att lägga till en proteindrink till äggvitorna/keso/kesellan :) Och sen nu efter födelsedags helger och godis ätande även helgen efter så blir det sockerfritt i några veckor framöver. Är svullen så det räcker hehe ;)
Använder kläder som måttstock och inget annat. Kommer bara för att hålla koll väga mig 2 ggr under dessa 4v. Eftersom jag ej räknar kalorier så känns det bra att hålla koll så man inte ligger på för högt energi intag och står stilla på vågen. För nu ska jag börja springa mer ingen och inte bara bygga (ååhhhh så trist och springa haha)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar