tisdag 2 oktober 2012

Hej hå

Tisdag idag....onsdag imorgon, jahopp, another week rolling by. Mkt på jobbet, och imorgon så ska jag vara här i Silverdal hela dagen faktiskt. Hemma hos min chef. Vi ska nämligen utnyttja hans balkong för att fota miljöbilder på nästa års balkongmöbler. Och ja då det är mina grupper så är det bara vara på plats och hålla koll, koordinera och pynta :) Kommer nog bli både galet stressigt och kul. Men oj så mobbad jag kommer bli som tar med mig alla mina mellisar och dylikt dit så att jag håller mig mätt och glad hela dagen! hehe Men blir nog en färdigblandad smoothie som ett mellis och en proteinshake som mellis nr 2. Måste gå fort, vill inte direkt vara "bökig" och ställa mig och skala ägg och fixa och dona. MEN inga ursäkter för att inte få i mig mina 6 måltider imorgon. Oh no! Och när det är lunchdax och alla säkert hamnar på pizzerian på torget. Då springer jag nog hem och slänger i mig mat :) Bor ju bredvid pizzan hehe.

För ja vill man nå sina mål så måste man försöka hålla sig till planen, bökigt eller ej. Vem har sagt att det ska vara smidigt? Bekvämt? För ska vi vara ärliga så är det den bekväma livsstilen som gör att samhället har lagt på sig kilon och har sämre kondis än någonsin. Jag gillar att träning just nu är en hype! Hoppas den håller sig så :) Ingen mår dåligt av att faktiskt lägga ner lite tanke och planering kring sin hälsa och kropp! Den tiden finns om man skapar den! 

Men med allt detta sagt så spelar det ingen roll vad jag tycker eller säger. Eller vad tidningar och samhället säger. Allt handlar om dig. Det börjar och slutar vid just DIG. Du besitter redan allt som krävs för att lyckas med det du önskar och vill, det handlar om när du bestämmer dig för att använda det du redan har. No magic pill, no magic diet, no magic workout. 

Jag tror jag börjar hitta det som funkar för mig. och det glädjer mig. det ger mig tro och lycka, och det ger min viljan att plocka fram det som finns inom mig och låta det få visa sin styrka :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar