onsdag 18 april 2012

30 days shred - Jillian Michaels


Tjohej,


Är inne på dag 8 på min 30 day shred med Jillian Michaels, korta och bra pass på 20 min som man ska köra varje dag. Uppbyggda efter 3-2-1 stegs metoden.

3 min Styrka
2 min kondition
1 min mage

och detta i 3 varv + uppvärming och stretch. 20 min om dagen har alla tid för, tyvärr faller den tiden i mitt liv ofta in mellan 21-23 tiden på kvällen. Inte aaaaaaaaalltid man är så pepp på träning då hehe ;) Igår drog jag ut på det forever, so sjukt otaggad var jag på att byta om, rulla ut träningsmattan och ta fram hantlarna. Det var ca 20 min som Nina-ängeln(tränings Nina) och Nina-djävulen(Lata Nina) stod och dividera med varann på mina axlar.

Hur slutade det hela då undrar ni såklart? :) Jo, tränings Nina vann!! Gäspandes bytte jag om och tog fram det jag behövde. Efter passet var jag mör och döpstrött, somnade vääääldigt snabbt efteråt hehe :) BUT I F*CKING DID IT! *Carlton dansen* ;)

Enda dagen jag skippat träna helt var i lördags, men då körde jag 2 pass i söndags istället. Och i måndags sprang jag istället för att köra 30 min shred passet hemma. Var mer sugen på endast cardio, och de tycker jag gills, med tanke på att jag ändå tränade i nån form :)

Så nu är det 22 dagar kvar på min shred och egentligen "bara" 20 dagar kvar på min no suger-challenge, men jag kör hardcore och förlänger den i 2 dagar så att jag har samma lika att räkna ner till :) För inte en godsak har jag stoppat i min mun de senaste 11 dagarna! *yay go me*

Precis fått i mig lite förmiddagsmellis på jobbet, var hungrig så det blev 2 kokta ägg, men endast äggvitan. Gott? nja...Smakupplevelse? Inte direkt, men mkt mättande och bra näringsvärden ;) För ja jag har ett gäng kokta ägg här i jobbkylen, även kesella 1% eller keso mini finns alltid. Annars funkar det inte att äta 5 ggr per dag om man inte har the stuff to eat!


Tro på dig själv och din styrka och din vilja att lyckas. Även de dagar då du är din egen värsta fiende och får för dig att "strunta i det". Då kämpar man lite till och håller blicken på målet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar