tisdag 10 april 2012

Kosten går som vanligt galant på vardagarna!

Tjohej på er,

Här jobbas det på och självfallet tar jag mig tid för att checka in på bloggen och meddela senaste status till er ;)

Kosten flyter på fin fint, trots rester från allt påskgodis som finns på jobbet. På vardagarna är jag på topp, 100% sköta kosten är det som gäller och så blir det till 99,9% om inte tom 100%. Såklart man kan bli sugen för att man ibland får ner blodsockret för lågt för att man missat sin mellis eller fick i sig för lite mellis, sånt händer, men det rättar jag snabbt till utan att äta sötsaker. Målmedveten till tänderna är jag, fast jag tom åt lunch ute idag där det alltid ingår gratis efterrättsbuffé. Jag tog lite jordgubbar, vattenmelon och ananas som bonus efter maten. LYX jue! :) Det är ju galet gott och tusen gånger fräschare än den där chokladiga muffinsen som bara ger mig ont i magen efteråt!!!

Dagens kost:

06.00 Frukost: Omelett på 3 äggvitor, grön paprika och spenat. Stort glas vatten + vitaminer
10.00 Mellis: Kesella 1 % med kanel
11.30 Lunch: Ceasarsallad med grillad kyckling med balsam vinäger, minus dressing och krutonger + mer grönsaker. Bubbelvatten till maten. Efterrätt: 2 små ananas slice, 2 jordgubbar och en mini slice vattenmelon
14.30 Mellis: Liten näve mandlar
18.00 Middag: Nån typ av Kyckling med sallad eller Broccoli. + sås på kesella eller keso. (Nicklas lagar middag denna vecka så jag får se vad jag knaprar ihop runt omkring den)

Mellan varven har jag druckit ca 2 liter vatten och 3 koppar grönt te! (utöver det jag dricker till maten) Vätska är det bästa för ämnesomsättningen!! Vätska vätska vätska!! Glöm inte det! Kisset ska inte vara GULT gult people!! ;)

Är både hostig och snorig idag med, *what the fuck* så blir ingen träning ännu :/ Kanske att jag små testar Jillian Michaels dvdn lite lugnt ikväll bara för att stilla mitt träningssug lite ;) Vi får se sen. Måste lyssna på kroppen iaf, det är A och O, annars kan den ändå inte få ut nått av träningen. Det får man inte glömma!
Påtal om träning så måste jag verkligen beställa hem nytt proteinpulver, mitt är tokslut och inför min utmaning den närmsta månaden så ska det intas proteintillskott varje dag är tanken! :)

Proteinpulver från SELF



Så himla sant! Så dumt när vi sabar all vår tid på gymmet med att äta dåligt. Och helt onödigt att göra 200 situps per dag och fortsätta bara äta dåligt, då dessa magrutor kankse kommer finnas där under, men de kommer inte synas om man inte hjälper till via kosten!



Ät nyttigt och ta hand om din kropp så den mår bra, ät inte massa skit som är skadligt för kroppen i längden!!



Atleast in my book!! Ät mat för att göda kroppen, så att den mår bra och gå ner i vikt på köpet. Ät inte minimalt och svält dig själv för att lyckas gå ner i vikt. TA HAND OM DIN KROPP!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar