söndag 1 april 2012

Clean eating starts now!

Hello people! :)

Nu är jag tillbaka på benen, eller det var jag redan igår. Vaknade som en ny människa, kunde äta helt normalt, följa med och storhandla en sväng. Vilken lycka! :)

Och det jag kommer berätta nu är inget April-skämt ;) Idag är första dagen på en ny kost-plan som jag ska prova :) Gillar utmaningar och att testa hur min kropp reagerar. Men efter en lååååååång tid med mkt LCHF-inriktad kost så var dagens start på nya tänket även ett mentalt steg för mig som tidigare räknat kolhydrater i kosten. För idag startade jag min dag med en tallrik...........HAVREGRYNSGRÖT! haha Sug på den! ;)


Imorse vaknade jag jätte träningssugen, men intalade mig själv att jag måste ta det lugnt, men behövde göra mig av med lite spring i benen så jag gick ner till gymmet och körde en 30 min powerwalk, lite över 3 km med lutning. Hemma blev det 20 push-ups och lite magövningar. Grymt skönt och mjuka upp musklerna igen, att vara sängliggandes har ingen bra effekt på musklerna i längden. Sen hem och äta denna goda tallrik med Havregrynsgröt, vaniljkesella och bär. Oväntat gott måste jag säga att jag tyckte att det var :) Sjukt smidigt att köra i micron också. Så nu har jag bestämt mig ang. kosten, var ju inne tidigare på att jag ville pröva nått annat och se hur det fungerade för mig. Och här har vi ett exempel på nya upplägget nedan för er som är nyfikna. :)

Clean eating! :)
Kostupplägg en vanlig dag:


Frukost: Havregrynsgröt med bär eller 2-3 stekta el. kokta ägg + vitaminer.


Mellis 1: Keso el. Kesella med Kanel, eller ett äpple med kanel.


Lunch: Fisk/Kyckling/Kött med sallad eller broccoli/blomkål etc. Oftast nån klick sås, antingen keso eller nått baserat på kesella/lätt creme fraiche. (Om inte proteindelen (fisk/kyckling/kött) är såsig i sig)


Mellis 2: En näve mandlar. Ev. Proteinshake eller någe mer om jag är "hungrig"


Middag: Liknande lunchen i olika variationer.


Efter kvällsträning: Eventuellt en proteinshake (Om inte klockan är FÖR mkt)


Utöver detta dricker jag mkt vatten, ca 2 koppar grönt te och ibland en halv flaska Function Light weight, och om jag tränar så sveps det till 90% en Celsius innan ;)

Träning räknar jag med blir av ca 2-5 ggr i veckan, allt beroende på hur veckorna blir med tanke på kidsen. Men siktar in mig på 4 pass, men är inte konstigt om det inte kan bli så som sagt.

Detta upplägg ska jag prova som start i 2 månader, förmodligen även Juni ut, men sätter först målet på 8v. :) Hoppas verkligen detta intag extra intag av havregryn gör att jag boostar in energi på löpningen. Har ju märkt riktigt bra resultat senaste veckorna när jag ätit med kolhydrater och sprungit dagarna efter.

För att få ny träningsmotivation så har jag beställt dessa tränings dvder av Jillian Michaels(Bigger looser tränaren) från Megastore. Nu finns det inga ursäkter att missa för många träningspass när man kan köra ett kick-ass pass hemma framför tvn också ;)



Och näää det behöver varken ta 30 dagar eller 6 veckor för mig att ända min kropp haha, alla dessa försäljningsknep ;) Jag vill ha inspiration och motivation thats all! Lovar att skriva en recension sen när jag provat dem!
Nu ska jag hoppa in i duschen innan boysen vaknar och även få i mig lite lunch. Inte speciellt hungrig egentligen då det blev en sen frulle (efter kl 9) idag, men äta var tredje timme är bra för att hålla förbränningen igång. Och så som jag startade i morse, men en PW på tom mage, inget kickar igång förbränningen bättre än det! ;)


Stay fit, healthy and love yourself!! :)


Puss och kram, idag skippar vi att äta en skumbanan! *tihi*

1 kommentar:

  1. Vad kul! Du får verkligen betygsätta dom sen! Är nog bra att du testar lite olika så att du har energi i kroppen och så kanske du får en bra mental disciplin till godsaker. Att det inte är LCHF som gör att du inte vill ha utan att du själv väljer när du vill ha och inte vill ha :) I think you can do it! Havregyntallriken så btw supergod ut! *dregel*

    SvaraRadera