måndag 23 april 2012

Day 13 - 30 day shred - Jillian Michaels

God kväll på er!

Nu är jag fantastiskt trött! Har precis lagat lite extra mat så att de finns matlådor tills imorgon. Var inte så sugen på att äta mannens och twinsens korvstroganoff så jag slängde ihop lite fisk i ugnen med räkor, tomat, purjolök, spenat och massa kryddor. Trist nog hade vi ingen citron att pressa över. men men, man får ta det som finns ibland ;) Till detta kommer jag äta brysselkål, HUR gott är inte brysselkål? LOVE IT! :)

Vill även passa på att tacka alla som kom och firade kidsen i helgen och TACK för alla fina presenter! :) Mina killar är så stora nu att jag inte riktigt fattat det ännu faktiskt! SLUTA VÄXA ALREADY!!! ;) Jag bakade och fixade och Nicklas städade, bästa teamet och allt blev fixat i tid, aja nästan allt. Kläderna på tvättställningen hade inte torkat så det fick stå kvar. hehe Men hey, vi är trots allt en småbarns familj som behöver tvätta väääääldigt ofta!

Höll även vad jag lovat mig själv. Att inte smaka på godsakerna som serverades. Och jag klarade det!! weeee hoooooo hehe. Unnade mig goda frukter och bär istället och även Cola Zero. Nom Nom :) Dock så blev det riiiiiktigt tungt med godis suget när tröttheten och ron kom ikapp vid kl 20 på söndagen. Då höll jag på att äta allt jag såg och lite till. ;) Satt och gnagde på min arm för att inte falla för frestelsen.....det var sjuuuuukt nära, det kan Nicklas intyga. Hur jag lyckades stå emot undrar ni kanske? Jag drog på mig träningskläderna och gick och körde 20 min Crosstrainer och 30 min ben & rumpa på gymmet. Kl 21.30. Normalt? njaaaa, men vem vill vara det ;)

Idag blev det ett pass med Jillian Michaels här hemma igen, sjukt vad man kan svettas på ynka 20 min. Bra skit! Har inte riktigt kört det varje dag fullt ut, men har då istället bytt ut det mot nått annat pass eller kört 2 pass under 1 dag om jag nån dag skippat. Så jag är nöjd ändå hittills :) Märker jag skillnad? Jo faktiskt så gör jag det, lite iaf. Vågen går sakta men säkert ner, men känner mig i övrigt "tajtare" i kroppen. Plus så märker jag att min kropp skriker efter mer kolhydrater. Banan är en ny favorit. Och om min kropp skulle få bestämma skulle jag äta 4 st per dag hehe ;) MINST! Men nu äter jag ju massa frukt igen, men just banan vill man inte frossa i. Men just nu lyssnar jag på min kropp då jag inte stressar fram några resultat på kroppen så idag åt jag nog iaf 2 ½ banan totalt ;) Provade även att ha Renée Voltaires -Granola i lite yoghurt på jobbet till mellis. OH MY GOD VA GOTT OCH CRUNCHY!! haha. Det får jag absolut inte köpa hem, skulle jag äta non-stop då. Göra massa goda bars på och bara äta, äta och ÄTA! haha :) Knäckebröd äter jag lite mer nu också, och det gillar mina muskler och min ständigt kurrande mage;) och självklart äter jag med jämna mellanrum, ca 3 timmar mellan. Bra skit!


Nää nu blir det sista plocket i köket och sen sussa, Klockan är över elva idag igen...no good. I need my beauty sleep! ;) Men känner på mig att veckan kommer gå fort. Lämnar kidsen på dagis hela veckan och jobbar därmed till 17 varje dag. Bio med girlsen på fredag, utgång på lördag har jag hört något om...vet ej om jag kan joina dock, annats nått skoj på valborg kanske? Kidsen åker iaf till mormor och morfar på söndag-tisdag. Då ska mamma Nina sova som aldrig förr. Har mkt att ta igen.

Hoppas veckan börjat bra för er och att ni mår bra och håller er "fitta" och friska ;)

Natti natti på er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar