måndag 9 april 2012

Bye bye Easter-Bunny!

Go kväll,

Nu är det redan måndagkväll och lång ledigheten är över. Jobbångesten är total. BLÄ nu ska vi få igång och ihop vardagsrutinerna igen, och jag ska mirakulöst jobba ikapp. Me no likie. men men, det blir nog bra tillslut *gulp*

Nää men seriöst, allt löser sig alltid, så ingen ide att stressa upp sig, men är såklart inte kul att få en klump i magen av att man har missat mkt på jobbet. Sånt som måste göras då ingen annan kan göra det åt en. Men jag försöker hålla huvudet ovanför vatten ytan och köra på! Hej å hå ett å två.

Hur har eran långhelg/påskhelg varit då? :)
Vi har hunnit med det ena och det andra, fortfarande halvkrasslig så ingen träning ALLS *buuhuu* men vi börjar alla iaf bli bättre och snart 100% friska hoppas jag. Varit och ätit middag hos Nicklas föräldrar och firat hans lilla syster som fyllde 17. Sen hemma hos mina föräldrar och ätit middag och sovit över och haft det super mysigt. Har faktiskt kunnat koppla jobb-tankarna trots allt. Det är jag tacksam över. Behövde det.

Nåå hur gick det för mig i helgen med inget godisätandet? hmmm, ja ni, jag önskar att jag kunde säga att min will-power vann, men tyvärr var jag som en alkoholist på Systemet tillslut. Klarade att avstå efterrätter och godis som fanns framme i fredags, men väl hemma med ett för lågt blodsocker så dök jag ner i påskäggen :/ haha.
På lördagen så vaknade jag med ny vilja och nya tag, som räckte halva dagen haha, sen blev jag sjukt sugen på en glass, som sen blev några extra godisbitar ur påskäggen, som senare blev lite Ben & Jerrys som senare blev en påse Dumle. OOOOPS! MEN kan inte säga att jag misslyckades helt för har inte ätit gottit varken igår eller idag, och gudarna ska veta att hos mams å paps fanns det godis och bullar och göttit öööööööver allt!!!! haha och alla andra åt som bara den. Men jag höll mig :) Så jag får vara nöjd med det!

Men vill som sagt pressa igenom mig själv en tid utan sötsaker igen. Mår bra av det och låter min kropp få chansen att ta till sig träningen till max och se resultaten som jag vill se. Så nu har jag startat en utmaning för mig själv: 30 dagar utan godsaker! Med mig på vägen har jag Nicklas som jag sagt åt ska påminna mig i sockersugna stunder vad jag vill och varför jag vill det, och säga NEJ Nina :) + att han ska försöka låta bli att själv äta godsaker här hemma så jag ska slippa se honom moffsa godsaker på helgerna (då sötsuget alltid är som värst) Det blir bra tror jag, kommer komma svåra stunder, det vet jag, har ju gjort detta förr. och då klarat det ;) Så nu ska det göras igen. Kosten är den samma som innan. Bär och frukt får bli mitt naturliga godis ;) Tisdagen den 8e Maj är utmaningen slut, en extra utmaning i denna utmaningsperiod är helt klart twinsens 2-års dags firande den 21-22a April. INTE smaka allt man bakar hahaha ILLA. Men det fixar jag nog. Får göra en god fruktsallad också ;)


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack för din peppning och att du tror på mig! :) Hjälper ska du veta!! Kanske tom så att du antar utmaningen och kämpar tillsammans med mig? ;) Pöss

      Radera