torsdag 31 maj 2012

ser godis döskallar dansa framför mina ögon....

Go kväll! :)

Torsdagkväll redan, och massa jobb kvar för veckan och även innan kortsemestern nästa vecka. BLÖÖÖ aja, sånt löser sig. Men måste få det gjort så jag kan lämna med gott samvete och kunna njuta av min weekend i London utan att ha jobbångest. :/ Helt klart inte ultimat att vabba denna vecka, men sånt kan man ju inte välja när det passar direkt :P bara bita i det sura äpplet och köra på!

Har varit en bra vecka i övrigt. Kroppen vänjer sig sakta men säkert med bra mat igen, vätskan blir lite mindre i kroppen för varje dag och en vacker dag är väl sockersuget mindre :/ haha yeye, keep telling yourself that Nina. Ikväll var sockersuget hemskt, eller var....ÄR snarare. Blev 2 nävar mandlar och två bananer som kvällsfika och tröst. Lyxigt värre va? ;) haha lite för mkt extra fett då jag redan ätit mandlar på jobbet till eftermiddagsmellis. Och lite mkt kolhydrater med 2 hela bananer. men va fan, jag klappar mig på axeln ändå, för det är sjukt mkt bättre än 500gr lösgodis....som jag var på det berömda håret på väg att gå ner till kiosken och köpa. MEN NEJ! måste få ordning på sockerberoende i form av godis. Måste måste måste. Och sen kunna nå stadiet där jag kan köpa en liten Mars chokladkaka en fredag och vara nöjd med den. Där är jag inte nu. Nu vill jag svulla så fort jag får smaken av choklad och smågodis i munnen. Hälsosamt? nää inte speciellt.

Sitter nu och pimplar i mig en kopp med grönt vanilj te och lyssnar på Lucas som ligger och hostar och hostar i sängen :( Dumma hosta som inte vill ge med sig! Men de har varit på dagis idag och det har gått super enligt pedagogerna! Så vi fortsätter ge hostmedicin och håller tummarna att hostan går över snart!

Träningsveckan har också varit bra trots att jag tråkigt nog missa Vårruset pga kidsens sjukdom. Nicklas önskade att jag var hemma den kvällen då de bägge var febriga och gnälliga. Och jag gör allt för mina små troll såklart :) Men hittills har träningen sett ut som följer:

Måndag: 6,7km PW på 1 tim (ej löpning för att spara ork i benen till Vårruset)
Tisdag: Vila då vårruset aldrig blev av
Onsdag: Rodd + snabba intervaller med lutning på löpbandet. Funktionella styrkeövningar för ben/rumpa/mage ca 45 min totalt. Jumping jacks och hopprep mellan varven för att bibehålla flåset
Torsdag: kl05.00 - 4 km morgon löpning på gymmet.
Fredag: Förmodligen vila
Lördag: Förhoppningsvis ett kvällspass på gymmet
Söndag: Löpning utomhus om vädret tillåter

Som ni ser så rullar träningen på bra. Bara kosten som ska hitta sin balans igen som sagt, för jag vet vad som fungerar för mig. Och vad jag måste göra för att få resultat. 30% träning 70% kost = 100% resultat.

Vad ska alla fina människor göra i helgen då? Imorgon ska jag träffa mina fina gals och ta ett glas vin i stan. Ska bli mkt trevligt. Förhoppningsvis kanske Malle känner sig bättre och kan följa med. Men då hon har feber idag så kanske det lutar mot att hon inte kan/orkar/borde. :/ KRYA PÅ DIG!
På lördag ska det inhandlas present till Gustavs 2års kalas, och lämna tillbaka min morsdag present då Keds skorna jag fick inte passa. Tyvärr har man ankfötter och modellen var inte gjord för mina fötter. Blir nog att byta ut till andra skor eller spara slantarna och låta Nicklas köpa nått annat till mig i London istället. SEn på söndag så ska vi till Cirkus på Djurgårn och kolla på Mora Träsk med barnen och mina föräldrar. Och sen avsluta dagen med middag ute nånstans allihoppa. Tips på barnvänliga restauranger???!!! :)

ÅHHHHH snart åker vi! UNDERBART! :) Ska bli sån lyx att sova 3 nätter på hotell, äta hotellfrukost, och all annan mat också för den delen ute, färdiglagat och klart. Äta middagar ute, dricka gott vin, dricka nån drink. Shoppa massa nytt och fint, fynda på Primark...kanske se en musikal? bara vara, utan barn, i nästan 4 hela dagar. SHIT vad jag kommer sakna twinsen som är hos mina föräldrar då, men shit vad jag ska passa på att njuta :)

Nää nu ska jag plocka ordning i köket, tvätta en maskin med tvätt, sätta igång diskmaskin. Och sen kolla på lite Gossip Girl avsnitt på Kanal5play :)

Ha en mysig kväll och ta hand om er. Och gör som mig, unna er nått gott, kanske en banan eller två! :P hahahaha ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar