söndag 20 maj 2012

sugar addict die evilbird die!

jahopp....då var långledigheten över. Den som verkade så oändlig....och söndagsångesten visar sitt vackra ansikte. blööö Vill knappt gå och lägga mig för då måste jag vakna upp och det är måndag. haha det är rätt illa va? ;) Lönesamtal imorgon bitti också, *pepp pepp*

Har som några av er vet haft lite ups and down de senaste 2 månaderna, speciellt senaste månaden. Varför? Ja kan jag inte riktigt sätta fingret på. Lite allt och inget känsla faktiskt. Och jag beslöt mig för att lägga mig på rygg och låta mig själv må så och ta dagarna som de kom och inte överprestera för att må tip-top utan rida ut det low-flowiga humöret. Tyvärr har detta också innefattat mindre träning då jag ej pushat mig själv de dagar jag ej orkat/velat, och så har jag ätit fantastiskt mkt sämre än i vanliga fall. Speciellt godsaker. GODIS! ahhh, detta jäkla godis. Hur kan man så lätt bli beroende? Farligare/värre än kokain läste jag i en artikel nyligen. Har inte provat kokain så jag är inte rätt person att jämföra. men jag vet hur lätt jag blir beroende av godis och äter kopiösa mängder utan att blinka. Och sen gärna lite till för magen har ju inte spruckigt ännu typ.

Iaf, detta har iaf resulterat i att jag gått upp ca 5 kg, för att jag ätit massa gottit. Inget jag får panik över, det var ju ett medvetet val att ha en "off-period" från allt. Men kanske inte lika planerat och medvetet val att ersätta det till en crazy candy period heller. Väger mig inte alls ofta längre, men när jeansen stramar i midjan och BHn likaså så vet man att det inte är muskler som byggts hahaha ;) NU är det iaf dags av detoxa från socker igen, FOR REALS. Nu förbjuder jag det i minst 2 veckor. helt och hållet. Även frukt. För det är crazy vad jag behöver det nu. Illa, för om jag inte dagdrömmer om choklad och lösgodis så gör jag det om bananer. haha Och sjukt nog i deppiga moments så kanske man mår bättre, det är gott, men efteråt så får man en ny sorts depp istället. "Vad gör jag mot min kropp"-depp. Man ska ta hand om sin kropp inte behandla den illa. Och tro mig, min kropp mår inte bra av denna mängd socker! Jag unnar mig inte, jag gör mig själv en otjänst. Beach 2012 eller nått annat år har aldrig varit mitt mål, jag har hela tiden korta delmål för att göra det roligare och sen ett längre mål får att hålla motivationen uppe. Nu behövs en period med strikt kost för att få koll på sockersuget igen. Det vet jag. Jag har lärt mig hur min kropp fungerar. Jag jobbar på hur hjärnan fungerar i vissa stunder, för det har jag ingen logisk förklaring på...men det tar längre tid. Sockerberoendet ska bort, och välbefinnandet ska sakta med säkert komma tillbaka. Har en underbar man och två små underbara barn som finns här för mig i vått och torrt. + eller - 5 kg, med eller utan sockerberoende, uppklädd och glad eller sunkig och grinig. haha Day and night. Älskar dem över allt annat :)

aja nog om dessa tråkiga och allvarliga saker ;)

Långhelgen har varit super mysig. Massa utelek med barnen, besök hos kusinerna och middag där i fredags, suuuper gott grillat av fina Kristin och Andreas. Emma och Emils dop i lördags i Södertälje. Super fint fixat av kollegan Lena. Och fantastiskt bakat ;) Sen hem till mormor och morfar i Nykvarn och övernattning där. Hem idag, storhandlat och busat på hemmaplan. Ledigheten får helt klart 5 av 5 möjliga ;) Trots svulleriet höhö. Träning har jag faktiskt hunnit klämma in i veckan också.

Måndag: 4 km löpning utomhus
Torsdag: 45 min powerwalk innan frukost + ben/rumpa på gymmet
Fredag: 3 km löpning/uppvärmning + armar/mage på gymmet (1 tim totalt)
Lördag: 1 timmes Powerwalk/Jogg innan frukost med twinsen i vagnen.

Är nöjd med veckans träning! *Klapp på axeln* Vet inte alls hur kommande veckan ser ut. Nicklas är iväg imorgon kväll så om nån träning då så hemmaträning, annars nya tag på tisdag på gymmet eller i löpspåret. Flåset finns kvar trots extra vikt på kroppen ;) Det är ju tur det!! hehe.

Nu ska jag ta och sova, hoppas ni inte somnade när ni läste detta långa och trista inlägg. Men behövde skriva av mig lite I guess.

Ta hand om er och lev livet. Ska försöka göra desamma ;)

Kram

1 kommentar:

  1. Hejja hejja. Du är så duktig du. Ta hand om dig och se till att du mår bra så löser sig det mesta trots allt. Snart är du på topp igen.

    Kram!

    SvaraRadera