måndag 17 januari 2011

LCHF verkar funka hittills....

Hej alla glada!

Poff sa det bara så var helgen över, sååå trist, är så mysigt att hela familjen är samlad och att få avlastning med twinsen av kärleken :) Så vad har vi hunnit med?! en fredag som slutade med att jag stannade hemma istället för att fira fina Sofie M, men det var det värt för jag mådde mkt bättre av att ta det lugnt en dag till och sen på lördag mådde jag prima :) Tom så bra att jag gick ivög och smygkickade igång träningen inför 2011! såååå skönt var det! Gymmade tillsammans med en av mammorna från mammagruppen, super att ha nån som bor så nära en + att gymmet ligger ett stenkast ifrån oss båda, kl 7.30 möttes vi upp, passar mig utmärkt att träna både lördag och söndag morgon (så länge man inte varit ute..) för det är helt tomt på gymmet och jag är ju ändå uppe från ca kl 5-6 så då kan jag lika gärna utnyttja tiden till max! Som sagt tränade jag även igår på gymmet, känns super nu jäklar ska det börja hända grejjer ;)

På tal om att hända grejjer så var jag ju sjuk förra veckan, tränade på torsdagen och Lördagen veckan innan, men sen ingen mer, åt min LCHF-kost som planerat och vad visade vågen i lördags, dvs 1 vecka efter jag vägde mig sist...... -1kg. Så där ja!! Extra motivation att bara fortsätta och se mitt mål framför mig. Att känna sig snygg i en bikini på Grekland i Juni! Mitt mål var minus 5 kg, då är jag nöjd, men efter detta resultat efter en vecka, så känner jag att jag måste ha lite mer att kämpa för....så minus 8 kg har jag sagt nu, dvs 7 kg kvar :) Fast man får inte stirra sig blind på vågen heller så därför har jag även mätt mig själv över allt på kroppen och ska även följa minskningen på måttbandet, för helt klart så kommer vågen stå helt still vissa veckor, det vet jag om :)

Ok nog om vikt, träning och kost :) Hur mår mina små änglar? Super bra, och så får de massa nya tänder as we speak och de märkts av, lite kinkiga och lite små febriga. Idag hade Oliver 38 för en stund sen så han fick en alvedon och nu sussar han. nu tand på G för de båda på överkäken :) ska bli kul att se hur roliga de er ut :) som små pirater med massa utslagna tänder hehe Tiden går så foooooort!! snart springer dem, snart går de på dagis och snart måste jag jobba!!!! Längtade förut, men just nu när de bara blir roligare och roligare att va med så börjar man få lite små ångest... hehe Kanske inte så konstigt ;) Men den 27e Januari är det upprop på min kurs som jag ska läsa på Borås Textilhögskola iaf :) ska läsa Textil och Materiallära, super bra att ha när vi har med tyger att göra på jobbet vid inköp, bra att veta vad man beställer och vad man får! Tentan är den 3e Juni, PHEW, tur efter som vi åker till Grekland den 9e hehe!
Så påtal om den 27e när det är upprop så ska Nicklas ha sin första pappadag med killarna, HEEEEEELT solo :) Spännande för honom!!

aja, nu svamlar jag om allt och ingenting verkligen. ska passa på att träna lite hemma nu på dan när de sussar, eftersom jag inte kommer hinna gymma sen... Minst 4 ggr i veckan vill jag träna, vissa veckor kanske 3 ggr. men som sagt då räknar jag med lite hemmagym också :)

Imorgon är det mammagrupps träff igen, näst sista som vi har på BVC, ska bli trevligt! och igår var jag på middag hos Sabina med hennes jobbkollegor, mkt trevligt var det!! Fina Bina!! :)

Massa kramar på er.

Ps. I LOVE MY IPHONE4 hehe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar