måndag 24 januari 2011

Work that ass girl!

Så hur går det med träningen då undrar ni säkert? och om jag håller min kost?? ja se för det gör jag faktiskt...meeeeeen jag var nog lite väl givmild med vin och bubbel förra helgen och i tisdags med tjejerna. Totalt blev det både vin och bubbel, fredag, lördag, söndag och sen tisdag...hmmm inte så bra för vecka nr.2 direkt, så vågen näst in till stod stilla, ge och ta några gram. så efter denna vecka är det skärpning med alkoholen, INTE värt det just nu! :) Men igår var det dax för mätning också, 2 veckor sen senast. Och det var iaf skönt att se att träningen ger lite resultat i sammanband med kosten. Ska anteckna mina mått och så här nedan nu, det senaste som gäller i fetstil:

Vikt: 65,4 kg , 64 kg

Mått:

Axlar: 101cm, 101cm
Rygg/bröst: 86cm, 84cm
Bröst: 90cm, 87cm
Midja: 76cm, 74cm
Höft: 89cm, 88cm
Rumpa: 99cm, 98cm
Lår: 57cm, 56cm
Vad: 37cm, 36,5cm
Överarm: 27cm, 27cm
Överarm spänd: 29cm, 29cm

---------------

Jag gillar det, skönt att se att det ger nått, gör en lite extra taggad eller hur? Vet några där ute som ska ge sin in i matchen om att nå en mer önskvärd vikt. Jag tror på er och hoppas ni som jag är noga med att hålla koll på vad som händer, och blir peppade av att se lite resultat, oavsett hur lite det må vara, och kanske känna att shit nästa vecka tar vi i lite mer, för nu är det måndag, endast 5 dagar kvar tills nästa helgvägning för mig, och då känner jag redan nu att under nästa pass, då tar vi fasiken i liiiiite till :) För det kan jag!! Testa nån ny övning, eller öka lite på vikterna, eller göra fler repetitioner. Goals goals goals det är vad det handlar om för mig! :)Och tro mig om jag kan, kan vem som helst :) Igår morse var jag uppe för andra gången på löpbandet, jaa nu läste rätt, Nina som spyr galla bara hon ser ett löpband, som lägger benen på ryggen och drar haha, men INTE nu, ska magen tajtas till så ska den och då måste man upp då det där löpbandet....och noooooo, första gången gick jag i fullfart, nästan så jag egentligen behövde springa i 10 min, sen sprang jag i intervall, stannade och gick, sprang igen, stannade och gick och sprang igen...ja ni fattar. men detta orkade jag bara i typ 7 min. Sen dog jag. :) men igår så var det min löpbands uppvärmningsdag igen....och nu gick jag i 8 min i full fart, tror jag hade hastighet 7 med 5% lutning (kör ibland galet nog på 12% lutning ;), sen sprang jag i 1-2min, hoppade av i 30 sek, och sen om och om igen tills jag totalt va på bandet i 25 min. GALET jobbigt, men ändå kul med intervall. Ja "kul och kul" men ni fattar. Jag kan ännu inte, kanske aldrig, springa 25 min nonstop och tycka det är kul...eller klara av att inte dö medans jag gör det hehe. Så detta passar mig utmärkt för att bygga upp mina löpband -skills. Men som sagt ENDAST på söndagar, pallar inte fler ggr ännu + att på söndagar kl 07.30 är det typ jag och en till max på gymmet. Så då slipper man skämmas haha ;)

Kanske ska skriva hur jag tränar också....har inget helt super spikat schema per vecka, då det kan hända mkt med de små liven Oliver och Lucas :). Men på ett ungefär, ge och ta nån dag hit och dit försöker jag med uppnå detta per vecka:

Måndag: Vila från gym, helst en promenad.
Tisdag: Göra lite magövningar + rumpövningar hemma på yogamattan. Helst en promenad.
Onsdag: Träning på gymmet runt 20.00. Crosstrainern 20-30 min, maskiner + fria övningar ben/rumpa.. totalt ca 60min.
Torsdag: Träning på gymmet runt 18.00. Roddmaskin 10 min, powerwalk på löpband 10-20 min. 12% lutning, hastighet 4-5. Maskiner + fria övningar. Rygg/mage/armar. Totalt ca. 60 min
Fredag: Vila, Helst en promenad.
Lördag: Träning på gymmet kl. 07.30. Träning på gymmet runt 20.00. Crosstrainern 20-30 min, maskiner + fria övningar ben/rumpa.. totalt ca 60min.
Söndag: Träning på gymmet kl. 07.30. Powerwalk + löpning på löpband 20 min. Löpningen på hastighet 10-12. Maskiner + fria övningar. Rygg/Mage/armar. Totalt ca. 60 min


ja nått sånt :) Men som sagt skiljer sig lite från vecka till ve cka, tex förra veckan va Nicklas borta på torsdagen så då kunde jag inte träna.

aja nog för detta TOK LÅNGA inlägg hehe :)

Dax för lunch för de små grabsen!

kramar från oss :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar