onsdag 12 januari 2011

Sjukstuga nr.1

Här hemma har det varit sjukstuga ändå ifrån onsdagen innan nyårsafton...Sönerna började snora och febern steg, sen smittades pappa Nicklas, sen tillslut även jag. Sen började vi se ljuset igen och lycklig som ett barn sprang jag ner till gymmet på torsdagen, sen lördagen på morgonen....DUMT känner jag nu...då jag efter det snorade och nös konstant hela söndagen. Måndag morgon kommer, och jag inser faktum, känner mig som en urvriden trasa. Im sick again!! Men det var värst i 2 dagar, nu har Nicklas kunnat jobba idag och jag själv orkat handskas med prinsarna... Ingen feber, men lite snorigt kvar...

Vill gå och träna på lördag morgon som planerat....hmmm....should I? could I? would I? VILL VILL VILL!! meeeen vill samtidigt inte bli sjuk igen...hmmm, dagsformen på lördag får avgöra :)


Mitt nyårslöfte är att ÄNTLIGEN ta tag i mig själv efter graviditeten. Vart tog hela hösten vägen??? Hann typ träna 5 ggr totalt, jag skojar inte! Men så blev det, jag valde familjen helt enkelt. Men 2 mammiga killar var det inte lätt för Nicklas att vara själv hemma med dem....så jag valde bort min träningstid. Ingenting jag ångrar såklart, men samtidigt, fit blir man inte i sömnen, eller av att äta pizza eller av att tänka att man tränar. Kanske kommer som en chock för vissa, I KNOW ITS CRAZY!! haha, men sant :P Så nu ska fläsket brännas, både hemma och på gymmet! Och sedan läste jag runt på massa PT-bloggar om tips och tricks.....och ja faktum är att alla säger att man måste ändra sin kost också för att det ska hända nått. så bye bye godis, pizza, kebab, thaimat ja u name it. Och eftersom jag nu ska bli fittare än fittigaste fit, så har Nina Maarit Anneli Harju för första gången i sitt liv verkligen börjat med en diet. LCHF landade min röst på tillslut, läst Katrins blogg för mkt elleeeeer? haha nä men bönor och linser och bajs som GI har, aint my grej :) så nu testar vi, har imorgon hållit på i 1v, dock utan träning då jag är sjuk....buuhuuu, cry me a river, and then make me well! aja nog om det, ska försöka uppdatera om mitt nyårslöfte även här i bloggen, plomise :) nått måste ni ju ha att skratta åt ;)

NU har boysen däckat, sååååå skönt med helt egen tid, förmodligen därför jag inte bloggat...för när trollen somnat till mamma pilla sig i naveln och lukta på fingrarna haha nää men ni fattar. Så underbart när man har ätit middag plockat undan efter dagen (ja det ser ut som en krigsfält ibland, kasta leksaker är ju kuuuul) att bara lägga sin i soffan, glo på tv och låta hjärnan gå på autopilot :) men nu känner jag att va feeen, ska kroppen börja svetta och användas flitigt så ska min hjärna få skriva av sig lite också och kanske få lite mer energi av det? Vi testar! :)

well ska inte få skrivkramp första dagen så nu ska jag slappa här bredvid min kärlek i soffan och pilla på hans nya Iphone4 och hans gamla Iphone3 och välja vilken jag ska köpa närmaste dagarna :) Yepp you heard me, Im gonna join the Iphone-nerds. Känner att jag nu använt min gamla Nokia tillräckligt, 1,5år,,,den funkar prima, men det hör inte hit. jag kan ge den till mams eller paps :) blir de coolast bland sina vänner hehe

Puss å kram å godnatt mina vänner. Hoppas ni orkar börja läsa min bloggis igen!

3 kommentarer:

  1. SÅ kul att du börjat blogga igen :)
    Jag är en TROGEN läsare, det ska du veta :)
    Pussar!!!

    SvaraRadera
  2. Så klart vi orkar! Upp med bilder! Före och efter diet och träning!! Saknar dig Najno! PUSS /Malin

    SvaraRadera
  3. Underbart att mamma-Ninas blogg fått liv igen! :) Saknar dig söta! Puss

    SvaraRadera