fredag 21 januari 2011

Mensen from hell.....

Har senaste tiden haft en mild mens men dock fått den typ varannan/var tredje vecka i stället. Senast hade jag den förra veckan. Sen va jag 2 dagar utan, ja 2 dagar av ren skär lycka tills it hit me again i onsdags. SUCK tänkte jag, men ack vad lite jag visste då. Igår och idag räcker inte ens en dubbel SUCK, utan snarare KILL ME! Ursh och fy så hemskt det är, blöder igenom tamponger + troskydd, ggr 2 igår, och inatt när jag skulle upp till pojkarna som hade vaknade känner jag hur det bokstavligt talat forsar ur mig när jag ska ställa mig upp. YAY va skoj, kl 3 på natten får man tvätta sig och byta underkläder för att man totalt har läckt igenom bindan, och magsmärtorna jag hade i natt ska vi inte prata om. Låg vaken mellan 3-4, sen fick jag väcka Nicklas så han hämtade en till ipren åt mig. Var som en klubbad säl. Fick ta värktablett nu i morse också, tur att twinsen var såna änglar imorse och igår kväll så det har underlättat iaf :) men ursha för mensen, får hålla koll på den, avtar inte denna rikliga blödning så måste jag nog besöka barnmorskan/gynekologen.... :/

Men jag är taggad för hemmaträningen nu på lunchen så nått enklare pass ska min lilla mens mage nog klara av, och imorgon bitti ska jag köra gärnet!! Jag låter INGET stoppa mig :) Jag är en envis tjej och nu ska jag för en gångs skull använda envisheten till nått bra :) dvs hålla min kost och träning! och 15 dagar har gått sen jag började och hittills går det fina fisken, drömde dock att jag åt en godis hahaha, men jag stod för det iaf, mitt svar var kort och gott "den såg så jäkla god ut så jag tog den och sen åt jag den!" hahaha :) Har lovat mig själv att inte äta glass eller godis iaf det första 12v sen kanske jag unnar mig själv om jag är sugen nån helg. Men helst inte, vi får se då. Kanske är jag inte ens sugen efter 12 v, dvs 10 v kvar, för då kanske jag ÄNTLIGEN blivit av med mitt sockerberoende igen. För det får man inte glömma det är ju ett beroende, precis som med alkohol, kanske inte exakt lika skadligt, men näst in till! Iaf i det långa loppet! Jag vill vara en frisk kvinna som kan må bra och vara pigg och leva länge för mina barns skull, min familjs skull! :)
och sen kan jag ju inte sticka under stolen med att jag vill se mig själv som en heting hehe vara nöjd med min kropp. My body is my temple :)

Nää nu är det dax för gröt här hemma, mina barn är ju små klockbarn, och nu har klockan slagit halv tio och Lucas börjar gnälla :)

Massa kramar till er alla.

P.S. Ska försöka få upp lite nya bilder senare idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar