tisdag 25 januari 2011

Tuff natt med kidsen

Idag är jag en vandrande zombie, men dock en zombie som ändå lyckats leka med sina barn, tränat hemma (vart jag fick de krafterna från undrar jag), ätit lunch, lagat lunch till kidsen, matat kidsen, bytt blöjor och nattat för att sova middag...trodde aldrig denna dagen skulle funka imorse....Jag var så trött att jag nästan började gråta..... fram tills kl 4 på natten hade jag varit uppe hos killarna 7 ggr....och jag gick och la mig runt tio....mmm inte mkt sömn i sträck dvs, sen kl. 4 tyckte de att de borde vara morgon. Ehmm, NÄÄÄ jag vägra, gav napp och gick ut. Det funkade...i en timme. Kl 5 då jeklar var det morgon tyckte dem, OK tänkte jag, jag ger er flarror med välling, men jag vägrar tjoa och tjimma, och ni får inga leksaker i väntan på flaskorna som vanligt och jag har endast nattlampan tänd. Det verkade funka, strax efter 6 va de båda i säng igen och jag kunde lägga mig och sova. TRODDE JAG....Simba och Neo hade nu insett att det var morgon, och INGET är roligare än morgon bus tycker dem. Så jag sprang runt i totalt säkert 40 min och tog deras bollar och grejs och gömde. Men shit de hade hundra gömmor själva, ta en grej och de hämtade en annan. Tillslut la de av, Lucas vaknade till men fick honom tur nog att somna in igen där vid sju snåret, sen vid åtta vakna dem igen. Så jag hann väl somna in i kanske 45 min innan det var dag att vara super mamma igen ;) SKÖNT, men hade behövt mer sömn helt klart! Så ikväll blir det att lägga sig när pojkarna gör det dvs, senast kl 20. I need it!

Sen igår har vi börjat med nya mat och sovrutiner för boysen, tagit bort ett sov och matpass och ändrat maten, nu äter de också LCHF....hahaha NEJ DÅ!!! va inte dumma, så dum är jag inte ;) Vi har helt enkelt gjort om ett Vällningmål till riktigt matmål istället, dvs middag och lagt till en mellis mellan lunchen och middagen. Och sedan har vi tagit bort grötmålet på kvällen och ger bara välling, men mera. Ska ge det några dagar och nätter, vaknar de 4-5 hela tiden, ja då åker grötmålet tillbaka :) ingen snack om saken! Sen att Lucas sover så orolig är ju inte så konstigt med tanke på att han nu får 4 st tänder samtidigt stackaren, de börjar bli så stora :D Mina små prinsar, mina små korvar, mina små tjockisar, snart går ni....GALET!! Kanske går de när vi är i Grekland i Juni....maybe baby :)

Nu sover de små sitt sista pass innan natten, har hittat en ny metod nu som gör att jag slipper vagga Oliver till sömns hela tiden. Dont get me wrong, jag älskar och gosa med honom...MED när man ska vagga för att han ska sova och han inte hittar ro, och man vaggar och vaggar i vad som känns som i en evighet, och may I remind you att han väger 10 kg!!!! så blir man lite lätt frustrerad när han inte somnar...Men nu *peppar peppar* har det funkat i två dar att guppa honom på blöjan med knytnäven så somnat han inom 5 min! LOVE IT!! :) Lucas är ju världens bästa lilla kille och somnar av sig själv så länge han får napp och snuttefilt så är han inom 2 röda i drömmarnasvärld :) *dutti kille*

well well. Nu är det dax att fixa veckan middags-schema och skriva inköpslista till kärleken :)

BTW, när jag började träna klarade jag typ 4 armhävningar på tå, för en vecka sen klarade jag 7. Och detta efter att man träna lite innan dvs....idag....*trumvirvel* tippade jag på 10 st kanske...men jag satte 17st!!!! weeeehoooo haha vilken nörd jag är, men fan jag har blivit en svagis, jag som brukade klå brorsan i armbrytning när han spelade hockey hehe, och nu klarar jag ynka 17st, fast för mig är det BIG TIME BABY! och fler ska det bli :) 50st till sommaren??Q! ohh klarar jag det?! :) Jag håller er uppdaterade ;)

Kram från mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar