onsdag 12 januari 2011

Kanske ska man ta och blogga lite ändå?!

Många tycker att jag borde blogga, och lite kan jag hålla med, är nog sjukt kul att läsa sen senare när pojkarna blivit större....så jag ger det en ny chans :)

Mkt har ju hänt sen den 14 April förra året kan man säga hehe. men jag tar det kortfattat :)

Dagen efter den inlägget åkte jag till barnmorskan, det var fredagen den 15e A
pril 2010, mitt blodtryck hade inte gått ner, det hade ökat plus att jag släppte mer protein i urinet, för er som inte vet så är det inte alls bra....så därifrån var det direkt att åka till Danderyd sjukhus på Koll och lämna mer urin. Natten till lördagen den 16e började samman-dragningarna....På lördagen blev jag inlagd, jag hade fått Havandeskapsförgiftning och de gissade på att de var tvungna att sätta igång förlossningen om ca 4v senast så jag inte skulle må dåligt av det. Låg inlagd helt själv :( men fick besök av finaste pappa Nicklas på dagarna, dessa nätter sov han dock hemma i lyan. Mina sammandragningar kom och gick trots både spruta och tabletter som skulle dämpa dem. På tisdagen gjorde jag ett gyntest som sa att jag skulle vara sängliggandes OMEDELBUMS...."Kul!" tänkte jag...men hade som sagt inget val. Men inte mkt hjälpte det, natten till Torsdag fick jag rejäla sammandragningar och även ett hemskt tryck
mot bröstet, precis vid hjärtat.....Den morgonen från kl 5 slussades jag runt på massa undersökningar, de visste ju inte vad som hänt mig. Tur nog var det inte hjärtattack, men dessvärre vätska i lungan. Medans de gjorde ultraljud på mitt hjärta för att konstatera en gång för alla att det var lugnt med hjärtat så fick B1's vatten, rakt över läkarens skor ooooops :) då var det bara att inse att vi fick ta hand om min lunga senare, Kidsen ville ut! :) detta va runt fyra tiden. Efter mkt om och men så föddes B1, Oliver, kl 20.48, Lille B2, Lucas kom ut nästan smärtfritt kl. 20.52. En krystvärk behövdes bara för den lille kämpen. :)

Lucas till vänster, Oliver till höger. Detta är den 23e April. 1 dag gamla.

Vi blev kvar på sjukhuset alla 4 i ca 1 månad, sedan 3 v hemsjukvård då de kom hem 2 ggr i veckan och vägde, mätte och kollade så amningen började fungera. Lustigt nog blev vi helt utskrivna den 22a Juni, dagen som Oliver och Lucas egentligen skulle sett världen. :)

Tiden har verkligen sprungit iväg och senaste månaderna så händer så otroligt mkt....galet :)
bara sedan Oktober har killarna börjat få tänder, börjat "prata" mer, lärt sig sitta, gå i gå-stol, ja och mkt mkt mer! Fantastiskt att få följa två små liv utvecklas och ta sig an livet :)

Här nedan följer lite bilder på deras utveckling:

2v. gamla.

Mer bilder kommer sen, Nu vill Oliver leka med sin mamma :)

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar