fredag 4 januari 2013

Lång helg med sjukdom :(

Goddag!

Just nu sover prinsarna middag så vi passar på att surfa lite. Oliver fick feber och jobbig hosta igår, och han har haft feber hela natten och även idag. I natt låg han i vpår säng och feberyrade, snackade nått om fotboll och nej mamma, hehe. Plutten, varm som en kamin var han. Så vi har sovit ytterst lite i natt och är alla trötta. Borde egentligen sluta mina grön/bruna ögon nu, meeeeen så blev det icke hehe ;) Nicklas känner sig hängig igen också så det är rena sjukstugan här. Tänkte ta med Lucas ut på bus i eftermiddag då vi 2 faktiskt fortfarande är friska och inte ska behöva sitta hemma en hel dag. Det blir nog bäst så :)

Eller undra hur sjuk Nicklas egentligen är...haha, näää nu är jag elak, men efter gårdagen så kan man undra....

Nicklas: Jag mår illa och känner mig konstig i magen....säg inte att jag kommer bli kräk sjuk...

Jag: Nää men usch, hoppas jag verkligen inte. Mår du jätte illa?

Nicklas: Jaaa, och magen känns konstig.

5 min senare..

Nicklas: Finns det nått man kan göra eller äta för att hjälpa att man mår illa?

Nina: ehhh, näää det sista man vill göra är väl att äta. Speciellt eftersom du redan ätit middag. Du får avvakta och se om det kommer upp eller ej. Annars kan man ju dricka avslagen Cola eller kanske lite nyponsoppa...?!

Nicklas: Kan inte glass kanske vara bra?!?

Nina: haha. Näää, då mår du nog bara mer illa...

1 tim senare när barnen somnat....

Nicklas: Jag känner mig krasslig i halsen och snorig igen...

Jag: Jaha, inge mer illamående?

Nicklas: Nää ont i halsen, så tar du med sista glassen i kylen till mig?!


hahahahahahaha, det är tur att sjukdoms symptom kan ändras så att man får en anledning till att äta lite glass :P *elak*

Men rätt lustigt va? Jag lät bli att skratta, ni vet när en man är riktigt sjuk.... :P hehe Då får man inte jävlas, vare sig det är halsont eller magont :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar