fredag 18 januari 2013

Redan fredag!

Go kväll!

Nu har twinsen somnat in, fick ligga inne hos Oliver en stund och sjunga lite extra så han skulle hitta ro. Har varit själv med kidsen ikväll då Nicklas åkte direkt iväg på AW efter jobbet, eller vi bytte så jag hämtade kidsen så att han kunde träffa kollegorna lite. Vi har haft det så mysigt så jag och prinsarna, myst och bråkat om varannat! Inte mucka med en trött mamma på en fredagkväll, iiiiiiiingen bra ide haha :) Nää, lite bråk såklart när tre envisa ska hålla sams men samtidigt mkt mys och skoj. Det blev Tacos till middag som Lucas hjälpte mamma med :) Min duktiga lilla köks-kille :) Efter maten lyxade de små med glass och sen lite TV mys innan det var dax att springa runt nakna och busa innan badet. hehe. Båda kissa duktigt i pottan och sen sprang de runt och lekte lite medans jag plockade. Sen från ingenstans kom Oliver ilande in på toa och satte sig på pottan igen, satt ner max 1 min och reste sig upp och hade bajsat. Duktig kille! Kände sig bajsnödig och kom helt själv :) Börjar bli stora killar nu!

Nu sitter jag i soffan med fötterna på bordet, dricker grönt vanilj te och kollar på Gladiatorerna på Tv4 :) hehe passar på när Nicklas inte är hemma....med att kolla Gladiatorerna dvs. He hates it! ;)



Lite nytt har hänt veckan....roliga jobbnyheter faktiskt! Jag ska få ännu MER att göra hahaha :) Näää men jag har faktiskt blivit erbjuden en Inköpartjänst på en mindre grupp!!!! WOOOHOOOO!! Kommer vara kvar som Inköps koordinator på alla Utemöbler, men utöver det få en alldeles alldeles egen grupp om några månader.....nämligen Trädgårdsinredning! Precis den jag velat ha ;) Så himla kul och kommer bli sjukt utmanande! Blir av med koordinator jobbet på grupperna: Dynor, parasoller, krukor och dynor. Så lite nytt som kommer in och lite gammalt som försvinner! Men som sagt mkt nytt och utmanande arbete som väntar detta år! ÄNTLIGEN! :) Kul att de tror på mig! Är så glad för min egen skull men samtidigt tycker jag synd om min kollega som varit där längre än mig, har inte samma utbildning iof, men har ändå under förra året gått en folkhögskolsutbildning till inköpare för att kunna växa inom företaget hon också....men hittills har det inte hänt mkt. :( Vet att hon är jätte glad för min skull, men såklart även bitter för sin egen del. Jag hade känt likadant, det vet jag. Hoppas hon får chansen snart hon med! Det skulle behövas för framtida jobb!

Men jag njuter av möjligheten som jag fått :) Ska bli spännande!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar