fredag 27 maj 2011

Never go groceryshopping HUNGRY!!

Åk aldrig och handla hungrig I tell ya! Jag köpte både this and that inför min ensamma kväll igår. Ja kärleken var på jobbmiddag igår och jag va själv med kidsen och sen själv framför Criminal minds på femman. Bra skit! Iaf, jag köpte godaste Salsiccia korven från Ica Sollentuna C. Små köttiga korvar, typ som de spanska korvarna Gaby brukar köpa. SJUKT starka och goda, I LIKE!!! :) Så det åt jag till middag hehe. Seeeen kommer vi till anledningen varför man inte ska handla hungrig, jag köpte choklad!!! haha iof 86% och 70% choklad, jaaaaa två stycken kakor köpte jag, hallå det var ju bra pris?! haha :) Igår åt jag upp en HEL chokladkaka, trots att det va 86%ig, den var en ny mild variant på den från Lindt, Galet god! De kan verkligen göra choklad!! :) Och om om det inte var nog med att det simmade runt feta, starka korvar i min mage, plus en massa mörkchoklad....så åt jag typ en halv liter LCHF glass också hahaha! Man ska inte ha sånt hemma, men det har man om man handlar hungrig! Och dagar som igår, då är jag bottenlös, helt sjukt, lilla jag skulle kunna äta en hel ko! Alltså om det va en glass och godis ko dvs :)

Vägde mig faktiskt igår morse, låg som jag gissa på 61kg, +/- noll alltså efter förra helgens svullande. Bara för the hell of it vägde jag mig imorse, mer för att trigga ett tänk av "Nina det är inte värt det".....men va fen visar vågen då? joooo 60,2kg hahahahahaha. Så inom 24 timmar har jag tappat nästan ett kilo och ätit ungefär 1kg onödigt skräp. Ironi på högnivå.

Mitt i svullandet igår, tänkte jag "Ok, svullo-Nina svulla på men imorgon bitti på gymmet får du svettas. Ett extra morgonpass för dig den här veckan svullo!!" Ja jag är sjuk och pratar med mig själv, svär gör jag också. Me, myself and I är inte sams speciellt ofta ;) Nannar kudde runt halv elva, ooooooorkar inte vara vaken 30 min till och vänta på kärleken. Tröttheten tog över. Ställde klockan på Iphonen så svullo-Nina skulle ner till gymmet och göra sitt straff. Så lätt kommer man inte undan. Mamma-Nina va uppe i natt då Oliver STOD UPP och skrek i sängen runt ett tiden, kanske ville han också ha choklad?! haha Han somna om fort iaf. Skönt. Helvete vad osammanhängande jag skriver. Rätt kul faktiskt! ;) iaf... haha. Fick svullo-Nina sitt straff i morse??! Näää, mamma-Nina och normala-Nina tog upp mobilen, stängde av larmet och sa högt "HELL NO! Men ikväll svullo-Nina, och på lördagmorgon svullo-Nina, då ska du få se vart skåpet ska stå. Men nu, låt oss alla tre vara sams och sova lite till" :)

Men när och hur jag ska hinna träna ikväll återstår att se då vi måste storhandla, bada kidsen, laga middag och äta middag....och ja sen ha en fredagsmyskväll också. Och om jag känner oss rätt så kommer vi svulla i oss den sista glassen. Annars kommer den MÖGLA i frysen, ja men det vet ju alla att den kommer göra. Inom 24 timmar. LÄTT! så jag SKA träna ikväll. Svullo-Nina kommer inte så lätt undan. Men kanske bara blir 30 min pass. aja det godkänner vi andra Ninor. :) Man får hoppa över 1 gång, men inte två! Det är en bra träningsregel :)

Tittar ut och ser på mina stackars dynor ute på terassen, de blir så blöta så blöta.....åhhhhh hata glömma ta bort dem. aja, lesson learned. Skärpning inför nästa vecka ;)

Note to self: Handla inte hungrig, kolla väderrapporter och ta in dynorna från terassen! :)

Puss på er!


1 kommentar:

  1. Hahaha sjuka kvinna :) Har garvat som feen här haha :) Du fick mig på bra humör nu, eller du e ju 3st, NI fick mig på bra humör så nu skuttar jag upp ur sängen och tar tag i herr tvättkorg :) PUSS mina knasig NinOR :)

    SvaraRadera