onsdag 11 maj 2011

Å så var det kväll igen...

Dagarna bara springer förbi, fast man kanske inte alltid gör massvis av olika saker så känns det så. POFF så var dagen över. Har varit ett par fantastiska dagar med sol och värme nu, underbart!! såg dock att de kommer bli sämre väder framöver ett tag, meeeeeeen de kan ju alltid ha fel. Jag tar dagarna som de kommer ;) och fortsätter drömma om sol och värme! Idag höll jag mig inne med flit på förmiddagen då jag fått lite för mkt färg i fejjan de senaste dagarna då vi bott utomhus typ hehe. Men fick mig en skön prommis till Sollentuna C, ca 45 min prommis, dock utan strumpor i mina tunna tennisskor, så jag fick en blåsa. DOH! kunde man väl räknat ut, men ör man lat och inte orkar hämta strumpor så får man skylla sig själv! Japp det får man ;)

Nå gillar ni mig nya design på bloggen? Hade lite tråkigt när gossarna sov sin timma på dan och jag inte "fick" sola hehe. Jag blev rätt nöjd iaf ;)

Ikväll lagade jag fiskgratäng med blomkålsmos i ugnen. Jag var nyfiken på den, och lite för att tvinga Nicklas att äta blomkålsmosen, som han säger att han inte gillar fast han aldrig riktigt smakat den. För blomkål är äckligt enligt honom. Nå...did he like the food?! YUPP he did. moahahahaha. Älskar att ha rätt ;)

Här kommer receptet för er som kanske vill prova på :)

Fiskgratäng med blomkålsmos

688.jpg


Ingredienser:
400 gr Vit Fisk

Blomkålsmos
1 kg Blomkål, färsk eller frusen
2 msk Smör
2 msk Philadelphiaost
riven Parmesanost
Salt och Vitpeppar

Sås
2 burkar Creme Fraiche
1 pkt Frusen Dill
Citronsaft efter smak
Salt och Svartpeppar

Gör så här
Koka blomkålen tills den har blivit mjuk. Kör den sedan i en matberedare. Klicka ner smör och philadelphiaost och kör tills det blir mjukt och lent. Smaksätt med parmesanost, salt och vitpeppar.

Blanda creme fraichen och dillen. Smaksätt med citron, salt och svartpeppar.

Lägg fisken i botten på en ugnsfast form eller 4 1-portionsformar. Spritsa eller klicka ut moset runt fisken och häll sedan över såsen. Vill man så kan man ha lite riven ost på också. Ställ in i ugnen på 225°C i 20-30 minuter.


Får 3+ av 5 från mig ;)


Blev väldigt mätt ikväll igen, INGE bra att jag blir så himla hungrig på kvällarna, hittar ingen normalportions storlek då tydligen :/ blöööö, aja. För mätt för att gå och träna, fast skulle iof kunna gymma lite, för trist att gå en powerwalk själv, och känns för mätt för det också. Är lite sugen på att ta en Cola Zero och bara sitta och slö glo på Greys som börjar snart. hehe Det alternativet lockar väldigt mkt faktiskt. Och jag har ju faktiskt redan tränat idag.....hmmmm what to do what to do?! Jag tror jag börjat kolla på Greys, känns avsnittet kul så kollar jag klart, annars beger jag mig iväg på nått av det andra :) Varför inte umgås med Nicklas? Jo för han måste plugga och sitter med hörlurar i öronen. Så dvs han är totalt osocial mot mig hehe, men det är inge fara. han behöver ju göra det ;)

näää nu börjar ju Greys när som helst. På med tvn, eller först och främst.....hitta fjärrkontrollerna som killarna lekt med under dagen. hehe :)

Puss å ha en bra kväll vad ni nu än gör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar