måndag 7 februari 2011

Hello Monday!

Idag har vi redan hunnit vara iväg på babycaféet, något stressade för att hinna dit i tid tills sångstunden men vi hann tillslut, jag fick skippa sminkning och fixa håret dock hehe. Hej livet som småbarnsförälder! ;) Det va mysigt, och efteråt så tog vi en 45 min prommis så fick boysen sova en stund, sen hem och ge mig själv och pojkarna lunch! Nu är vi mätta och belåtna, killarna är duktiga och leker själva framför mig (aldrig längre än 2 meter bort mamma!) och jag sitter och slö surfar. skööööööönt :)

Nu är det ny vecka och nya äventyr och utmaningar väntar! Längtar redan tills på lördag då vi ska ha singstar kväll hos Malin med lite mat och häng och sen kanske även utgång! ÅHH så skoj :) men tills dess så ska vi klämma in 3 träningspass! Det börjar med ett idag runt 20.00, sen ett på onsdag efter att jag har jobbat halvdag på jobbet, så mitt på dan nångång, härligt att slippa träna så sent! sen lördagsmorgon träning igen som vanligt, 07.30 står jag på gymmet, och tiden passar mig utmärkt sjukt nog :) Sen får vi se hur pigg jag är på söndagmorgonen. Vill träna på söndagen också, få till 4 pass denna vecka, meeeeen gissar på att det inte kommer bli kl 07.30 iaf haha. Vågen stannade på 62,5 kg efter slutet på förra veckan. Unnade mig hallon och grädde i fredags kväll, det fick jag ångra på lördag morgon då jag vägde 63kg igen. VA FEN! så ABSOLUT ingen kaka, tårta eller godis hemma hos pappa på hans "kalas". men sen nu på morgonen va jag back at 62,5kg och INGE mer "lyxa till det" under den här första 12v perioden av min viktutmaning. 5v har gått så 7v till klarar jag ju av lätt! Sen kanske jag ska unna mig lite godis ;) för mellan 12e mars och 1 juni är det ju ett par veckor till innan jag "går i mål" Och jag ser seger hörrni, jag seeeer det :) Gör ni det?! Har ni satt upp era mål? har ni delmål? har ni fasta träningsscheman i veckan? Hur gör NI för att lyckas?! För kom igen, jag vet att vi är några fler där ute som har sparkat sig själv i rumpan, och kanske en gång för alla?! Om vi inte nu som vuxna män och kvinnor kan ta slag i saken, när fen ska vi göra det? eller vem fen ska göra det åt oss? Svar: Aldrig och ingen. Om ni nu väl känner va FAN jag ska klara detta, se då till och klara det. Det är bara du som bestämmeröver dig själv ingen annan, så ingen kan tala om för dig att du ska göra en förändring, men om du vill göra en själv, känner att du behöver det, ja då är det bara du själv som står i vägen för att du ska lyckas! Vill man kan man!! Hur kämpigt det än må vara och bli under tidens gång :)

Har haft en super mysig helg, men saknat min kärlek när vi varit iväg i Nykvarn såklart! Men det var trevligt att träffa kusiner, fastrar, farbröder och deras småttingar. Alla är så himla goa. Gick de finaste förlovningspresenterna också, hade ju VERKLIGEN inte behövts, men vi tackar så otroligt mkt för dem. SUPER fina verkligen :) De fina vägg ljushållarna från Kusinen ska jag försöka få upp redan i veckan, Nicklas blev sisådär nöjd med att det stod "carpe diem" och "amor vincit omnia" på dem hehe. Vilket jag ÄLSKAR hehe. Men han älskar ju mig så de ska upp på väggen ;)

Nå lite nytt om twinsen, Oliver har börjat ta sig liiite framåt sittandes, han viftar med sina små ben vilket gör att han glider fram på den hala parketten :) Lucas börjar mer och mer hasa sig upp på knä och klättrar på oss och sin bror och på sin sackosäck....så det är nog verkligen inte långt bort innan han kryper runt och gör livet svårare för sin mamma :) Lucas har 6 tänder, 4 relativt nya som fortfarande växer, Oliver har 2,5st och en 4e på väg. Dvs två stycken som jobbar sig fram bakom tandköttet, en nästan helt ute så den kan växa fritt och en som kommer spricka upp vilken dag som helst! Och vi sa ju alla alltid att Oliver skulle bli den busigaste och Lucas den lugna, nu är det varannan dag, eller varannan timme som de turas om. Går absolut inte säga vem som kommer bli vildast eller envisast. Båda visar tydliga tendenser till att vara det! :)

Nää nu har jag softat klart för denna stund! ;)

Massa kramar från ett nyblivet träningsfreak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar