måndag 28 februari 2011

Its so shooort!! ;)

Jaha då var man kort hårig då....känns skumt, men bra :) Är faktiskt riktigt nöjd. Lät henne ta liiiite kortare än jag hade tänkt, just för att jag inte ska behöva klippa mig igen om typ 4v. But I really like it, och det är så skönt att de slitna utnötta långa längderna är borta! Älskar långt hår, men inte så som mitt såg ut efter denna mammatid. Så ingen är gladare än jag att jag vågade, just do it liksom! :) 

Bild får ni senare, just nu sitter jag fortfarande i burrigt hår, mjukisar och ja klockan har precis slagit sju. Så roligt ska vi inte ha att jag bjuder på den synen ;) 

Idag ska jag och boysen iväg en sväng på BVC's öppna mottagning. Oliver har små knottriga prickar runt sin lilla mun och jag tycker han är jätte rinnig i ena ögat, så vill kolla upp det. jaaaa alltid är det nått med de små liven...... Men värt att kolla. Öppna mottagningen var mellan 10 -11.30 så det passar oss ganska bra då vi äter gröt runt 9 och lunch runt 12 :) Så blir EN TILL sväng i Sollentuna centrum för oss idag efteråt så de får lite mat i magen sen innan vi beger oss hemåt. Tror faktiskt jag ska ta och promenera hem från centrumet sen, tar ca en timme och brukar va rätt skönt att röra på sig lite :)

Vi har haft en super mysig helg, började med en taco tjejmiddag hos Emma i Frösunda, och sen lite soffmys med kärleken sista timmen innan sovdax, lördagen hann vi med mkt, städning, storhandling, klippning för oss båda, lite shopping i Sollentuna C, sen lunch på kebabhaket här hemma, tvättning, sen kom Camilla och Jocke hit för barnmys och middag. Medans de lekte med barnen så fixade jag trerätters, Chevre på ruccolabädd med valnötter och honung, baconlindad dijonkyckling med grädd/ostsås och ris, och det avslutade vi med en klassisk kladdkaka m. grädde :) Gott blev det och mätta blev vi. Några glas vin slank ner också ;)
Söndagen började lugnt här hemma med morgon mys framför tvn, sen åkte vi iväg till Nicklas föräldrar och åt lunch och efter det så blev det en snabb vända i skärholmen C i väntan på att Malle och Daniel skulle ha hyrt sin lastbil så vi kunde åka iväg och hjälpa dem packa in alla saker inför flytten idag. För idag händer det, min finaste Malle balle kommer bo ett stenkast ifrån mig, ÄNTLIGEN! Det är nått att fira den 12e hemma hos mig ;) Hoppas det kommer gå bra för er idag med inflyttningen, kommer tänka på er och skicka massa styrka till er :)

Köpte svin billiga chinos på H&M för 99kr, ett par svarta lack/fake skinn leggings för 199:- och en blå slapp skjorta för 99kr. Vilka fynd ;) Se skjortan nedan :

DXLA01_83311_72000_57_3294.jpg



Provade ett par byxor på Lindex som jag gillade som bara den, men jag kände att stl 36 va liiiite små men stl 38 va för stora. hmmm, kände mig rå cool i dem, så jag kanske borde köpt dem ändå, men vilken size? vill inte ha såna som känns lite små nu, men vill inte heller att de ska vara tok stora på mig om 1-2 mån? ilandsproblem. haha. de kostade iof 399:- så kanske ska skita i dem.... jag som inte skulle handla nått nu?! haha gick ju bra ;) aja så blir det ibland! Kom på nu också att jag har lite fler roliga extra utgifter denna månad, måste flyga till Borås till skolan och förmodligen också sova på hotell en natt, och även besöka tandläkaren på onsdag. YAY, me vill be a poor girl this month! :P


Nå vad säger vågen och måttbandet då ang. min kropp? ja du vågen står stilla fortfarande, och pendlar upp och ner ett halvt kilo, men efter denna helg var det värt det! Kladdkakan smakade himmelskt när jag unnade mig ;) Men nu blir det inge mer godsaker på 4v. Sätter ett nytt delmål, nu ska vågen börja röra på sig igen, stått stilla nu i 3 v. men det sköna är att jag märker förändringar på kläder som jag tidigare haft. Byxor jag köpt för typ 5år sen passar ;) stl. 27 i midjan. Så det känns skönt. Och folk som träffar mig reagerar på att jag ser smalare ut. Så det är ju kul, så vågen, screw you hahaha ;) iaf liiite, för 60kg vill jag ju gärna att det ska stå den 1 juni när jag väger mig. men det är ju faktiskt ett tag kvar!! Så nya tag denna vecka, träning 3-4 ggr i veckan, lite extra prommisar på det, inga godsaker, samma kost, ny frippa, nu köööör vi! :)

Vill även berätta att Nicklas gått ner lite nu också och var glad i morse när han kom in i en skjorta han inte använt på typ ett år :) BRA NICKLAS! Go Go Go :) Är stolt över dig mitt hjärta! 

Nä nu ska jag betala lite räkningar. Yippiiiiii ;)

Kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar