fredag 18 februari 2011

Poo anyone?

God dag på er alla glada :)
Idag är det fredag och det börjar ljusna hemma hos oss på sjukvägen nr.1 SÅ SKÖNT! Natten gick oväntat bra, men efter första morgon välling fick jag veta att jag levde. Lucas la en diarré fylld blöja åt mig att byta, såklart man fixar hur nasty det än må vara.....när han ligger där alldeles ren och fin och ska få en ny torr blöja, ja då händer det, det som INTE får hända. Klockan är ca 05.15, ungen börjar sprutlackera ena mitt ben, jag hoppar undan, då blev det väggens, golvets, och tvättmaskinens tur att få sig ett sprut eller två. Och ja jag menar BAJS. Löst gult diarréigt bajs sprutade ut min kära son. Innan tuppen ens gått upp stod mamsen och torka bajs på både sig själv och resten av badrummet. Skötbädden ska vi inte prata om hur den såg ut! BLÖÖÖÖÖÖ. Fy satan i gatan så äckligt det var!!! Skaffa barn anyone? ;) Just nu skulle jag vilja ha bild bevis åt er, jag skulle ge er dagens asgarv kan jag lova. Men tyvärr har jag ingen bild, för ingenstans under denna händelse stannade jag upp och tänkte; "Nu ska jag ta en bild för att minnas detta ögonblick för evigt!" haha. Jag försökte snarare göra allt i min makt för att inte kräkas ;) Mitt i allt torkande kom Nicklas upp med Oliver, och han trodde inte sina ögon...kunde liksom inte riktigt greppa att allt det där var BAJS! *ryser*

Aja nog om bajs för idag ;) Var länge sen jag uppdatera om min fitness-challenge som jag har. Hur står vågen till egentligen? Måtten? ja dem har jag inte tagit förra veckan så jag tar dem imorgon och återkommer. Vågen står på samma skit och går upp och ner haha, 62,5-63,1 kg pendlar jag nu mellan fast jag sköter min kost och träning. Men jag antar att Gaby har rätt, jag har nog börjat bygga muskler. För jag styrkertränar ju bara + lite kondition innan styrkan på löpband eller crosstrainer i 20-30 min. och ja då bygger man muskler helt enkelt. Ni ska se mig, värsta pittbullen är jag hahahahaha näää då. Syns inte nånstans direkt, men känns faktiskt lite och det är ju skönt :) Den lilla musen Nina har nu iaf blivit en stålmus hehe ;)

Tråkigt nog känns ju inte pojkarna direkt hundra idag fast det börjar bli bättre så det blir ingen middag hos Madde för mig dessvärre :( Vill inte heller smitta nån ifall jag kanske bär på viruset..... :/ Så hoppas ni får det super trevligt utan mig och tänker på mig ;) hehe Hoppas jag kan va med nästa gång, det är som sagt INTE lätt att planera med barn. Bara så ni vet!

Ikväll ska vi fiesta på lite grillad ryggbiff med ugnstekta grönsaker och bea. Eller om vi bara kör på en sallad till...hmm....njaaa...är ganska super på ugnstekta grönsaker tror jag :) Och eftersom det är jag som kockar så väljer jag moahahahaha nää då, skoja bara ;)

Nu ska jag leka med mina boys lite, skönt att se dem lite piggare :) och invänta ett samtal från Gaby. Jag har koll på mobilen som du sa ;)

Kram på er alla. Ha en fin fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar